Newsletter

Gdynia: wiecha na budynku publicznego terminala promowego

09.06.2020, 18:03aktualizacja: 09.06.2020, 18:03

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

W czerwcu 2021 r. ma być oddany do użytku w porcie w Gdyni nowy publiczny terminal promowy. We wtorek na dachu powstającego budynku zawieszona została wiecha. Koszt inwestycji to ok. 235 mln zł netto.

„To nowe otwarcie dla portu. To możliwość przyjmowania promów o znacznie większej długości, do 240 metrów, podczas gdy dziś na starym terminalu są ograniczenia. Tam mogą zawijać statki o maksymalnej długości stu siedemdziesięciu kilku metrów” – powiedział podczas uroczystości prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia Adam Meller.

Wyjaśnił, że zaletą nowego terminala, w przeciwieństwie do obecnie funkcjonującego obiektu, jest jego położenie. Budowany terminal zlokalizowany jest bowiem blisko wyjścia z portu w morze.

Meller podkreślił, że z nowego terminala, oprócz Stena Line obsługującego obecnie połączenie między Gdynią a szwedzką Karlskroną, będą mogli korzystać także inni przewoźnicy morscy.

„Pozyskujemy innych operatorów. Chcemy stworzyć autentyczną autostradę morską głównie do Skandynawii, ponieważ Port Gdynia znajduje się w szóstym korytarzu sieci TEN-T (Transeuropejska Sieć Transportowa – PAP). I chcemy, żeby ta sieć nie kończyła się na Porcie Gdynia, ale żeby była przedłużona, dalej za morze” – dodał prezes ZMPG.

Wyjaśnił, że po zakończeniu inwestycji obecny terminal promowy w Gdyni przestanie pełnić swoją funkcję. „W pierwszym okresie funkcjonowania nowego terminala tamten będzie wykorzystany chociażby pod wynajem pomieszczeń biurowych, ale również jako bezpiecznik w razie, gdyby coś w pierwszym okresie młodości nowego terminala się stało, chociażby z rampą” – wyjaśnił dziennikarzom Meller. (PAP)

autor: Robert Pietrzak

rop/ je/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 09.06.2020, 18:03
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ