Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Michael Bolliger w ocenie potencjału do przyciągania inwestycji do Polski wyróżnił m.in. wykwalifikowaną, już obecną na rynku siłę roboczą, a także dobre przygotowanie młodych ludzi przez system edukacyjny do zawodów technicznych. Jako kolejne przewagi wymienił również dobrą infrastrukturę, która ułatwia integrację nowych inwestycji z już istniejącymi fabrykami i ośrodkami przemysłowymi oraz mocne powiązania z rynkiem europejskim, m.in. z Niemcami.
"W tym roku firmy, z powodu ograniczeń koronawirusowych wprowadzanych w kolejnych państwach, musiały wprowadzać znaczące zmiany w swoich planach logistycznych" - napisał Bolliger.
"Brak możliwości przewożenia towarów z rosnącej liczby krajów oznaczał, że coraz więcej przedsiębiorstw zaczęło rozważać wycofanie się z Chin: w badaniu UBS Evidence Lab 85 proc. firm amerykańskich oraz 60 proc. chińskich planuje lub już rozpoczęło przenoszenie produkcji z Państwa Środka" - dodał.
Jego zdaniem przedsiębiorstwa z USA zmniejszą swoją tamtejszą produkcję o 46 proc., a z Chin – o 30 proc. Łącznie UBS Evidence Lab szacuje, że z powodu tych kroków wartość chińskiego eksportu spadnie o 500-700 mld USD.
Według UBS Polska ma szansę okazać się popularnym celem dla nowych inwestycji produkcyjnych. "Przede wszystkim ma już dobrze rozwinięte połączenia z rynkiem unijnym, istotnym ostatecznym rynkiem zbytu dla wielu produktów. 15 państw odbierało trzy czwarte polskiego eksportu (dane za 2018 r.), z czego większość stanowiły właśnie kraje unijne" - czytamy. (PAP)
pgo/ pad/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 20.08.2020, 12:12 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |