Newsletter

Polityka i społeczeństwo

Nowa kampania PGNiG Obrót Detaliczny: dzieci przypominają dorosłym o zasadach bezpieczeństwa

26.08.2021, 13:22aktualizacja: 26.08.2021, 13:25

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

PGNiG Obrót Detaliczny rusza z kolejną odsłoną kampanii społecznej Akcja Świadomy Klient. W nowej edycji to dzieci przypominają dorosłym, by nie dali się oszukać nieuczciwym sprzedawcom, podszywającym się pod spółkę.

„Mówicie nam, żeby nie rozmawiać z nieznajomymi, a sami bez zastanowienie podajecie obcym nawet swój numer PESEL” – m.in. takie zdanie usłyszymy w najnowszych spotach. W środę spółka oficjalnie zainaugurowała kampanię.

Głównym celem akcji jest budowa świadomości klientów w zakresie nieuczciwych praktyk stosowanych w sprzedaży bezpośredniej czy w internecie. Spoty audio i wideo z udziałem najmłodszych mają zachęcić rodziców i dziadków do refleksji oraz odpowiedniej reakcji, gdy nieuczciwy sprzedawca puka do ich drzwi lub podejrzana witryna internetowa prosi o podanie danych osobowych.

„PGNiG ma misję być dostawcą zaufanym, solidnym i odpowiedzialnym społecznie, dlatego chcemy, by nasi klienci mogli bezpiecznie zaopatrywać się w gaz i energię elektryczną – podkreśla prezes PGNiG Paweł Majewski. - Od lat przypominamy, że pracownicy PGNiG nie odwiedzają klientów w domach” – dodaje.

Nowa kampania społeczna PGNiG Obrót Detaliczny to odpowiedź m.in. na nowelizację ustawy Prawo energetyczne, która weszła w życie 3 lipca tego roku i wprowadziła zakaz zawierania umów sprzedaży energii elektrycznej i gazu z odbiorcami w gospodarstwach domowych poza lokalem przedsiębiorców. Jeżeli nawet taka umowa zostanie zawarta, to jest ona z mocy prawa nieważna.

Jednak pandemia i rosnące zainteresowanie zdalnymi kanałami kontaktu spowodowały, że oszuści stali się bardzo aktywni także w internecie. W 2020 roku Państwowy Instytut Badawczy - NASK odnotował 7642 ataki phisingowe, czyli takie, których celem było wyłudzenia poufnych informacji (np. danych logowania do konta w banku). To o 117 proc. więcej niż rok wcześniej.

„Mamy ponad 2 mln klientów, którzy korzystają każdego dnia z elektronicznego Biura Obsługi Klienta, mamy ponad 2 miliony pobrań aplikacji mobilnej, blisko 120 tys. naszych klientów zawarło z nami umowę online, bez wychodzenia z domu – wylicza Henryk Mucha, prezes PGNiG Obrót Detaliczny. - Tak duża liczba klientów w sieci rodzi niebezpieczeństwo, że kolejni nieuczciwi sprzedawcy będą podszywać się pod nas przy pomocy elektronicznych środków komunikacji” - wskazał.

Dlatego w kampanii PGNiG Obrót Detaliczny pojawiają się także spoty, dotyczące ostrożności w sieci.

Psycholog Natalia Hofman, specjalizująca się w psychologii kłamstwa, zwraca uwagę, że kluczem do tego, by nie dać się oszukać, jest danie sobie czasu na podjęcie decyzji.

„Tym, co demaskuje nieuczciwego sprzedawcę, jest wywieranie presji czasu. Oszuści często nalegają, żeby umowę zawrzeć tu i teraz - wskazuje. - Inne mechanizmy to na przykład stosowanie społecznego dowodu słuszności. To twierdzenia typu >>państwa sąsiedzi już tak zrobili<<” – wyjaśnia.

Jak podkreśla, na takie oszustwa w domach szczególnie narażone są osoby starsze, które nie wiedzą, co się zmienia w przepisach, a cała komunikacja online jest dla nich mocno skomplikowana.

PGNiG Obrót Detaliczny przypomina m.in. że w komunikacji za pomocą SMS zawsze zawarte są dane o numerze faktury i należnej kwocie, które można łatwo sprawdzić, a obsługiwane przez spółkę strony internetowe, na których podawane są dane osobowe, są szyfrowane. W razie wątpliwości zawsze można zadzwonić na infolinię pod numer telefonu: 22 515 15 15.

Działania komunikacyjne w ramach Akcji Świadomy Klient będą prowadzone za pośrednictwem spotów audio-wideo, artykułów i materiałów drukowanych, m.in. w internecie, radiu, prasie, w przestrzeni miejskiej, social mediach oraz Biurach Obsługi Klienta PGNiG Obrót Detaliczny.

Źródło informacji: PAP MediaRoom

 

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 26.08.2021, 13:22
Źródło informacji PAP MediaRoom
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ