Pobierz materiał i Publikuj za darmo

„Postawienie na energetykę jądrową wydawałoby się oczywiste w sytuacji geopolitycznej, w której obecnie jesteśmy w Europie. Mówię o konflikcie na Ukrainie i uzależnieniu od paliw kopalnych. Atom to jedyne źródło zeroemisyjne pozwalające na utrzymanie przemysłu w Europie, bo potrzebuje on energii w sposób liniowy, bezpieczny, stały, niezależny od warunków pogodowych” – mówił Marcin Chludziński w trakcie panelu „Rola spółek Skarbu Państwa w budowaniu siły gospodarczej Polski”.
KGHM planuje uruchomienie elektrowni jądrowej opartej na technologii małych reaktorów modułowych (SMR) już w 2029 r.
„Ta energia ma jeszcze jedną przewagę, nie tylko jest zeroemisyjna, ale też w kontekście tego, co się dzieje na rynkach - optymalna cenowo. I to też jest bardzo istotne” – wskazał prezes KGHM.
Poinformował też o konkretnych działaniach, jakie już prowadzi spółka celem dobrego przygotowania planowanej inwestycji.
„Sprowadzamy z zagranicy Polaków, którzy pracują w wielu miejscach na świecie, np. w Czechach czy Francji, ponieważ dotychczas nie było polskiej energetyki jądrowej – mówił prezes Chludziński. – Za chwilę składamy też pierwszy wniosek do Państwowej Agencji Atomistyki związany z oceną technologii i jej bezpieczeństwa. W tym roku kończymy także studia lokalizacyjne, czyli wybierzemy miejsce, gdzie ten projekt będzie najlepiej rozwijany - ze względu na bezpieczeństwo, ale także możliwości przyłączeniowe” – uzupełnił.
Prezes KGHM zapowiedział również, że przygotowywane jest centrum symulacyjne, control room pracy takiej elektrowni SMR-owej mające posłużyć do przygotowania specjalistów, którzy w przyszłości będą w niej zatrudnieni.
„Już w tej chwili trzeba dbać o kadry i ludzi, którzy mają się tym zajmować. Ten proces trwa, nie da się tego zrobić z miesiąca na miesiąc – zaznaczył Marcin Chludziński. – Zadaniem każdego prezesa i zarządu firmy jest dbałość o to, co dzisiaj: o produkcję, rozwój i bieżący rynek, ale musimy też myśleć strategicznie i takim projektem strategicznym jest energia atomowa w kontekście całego, polskiego przemysłu energochłonnego” – podsumował.
Źródło informacji: PAP MediaRoom
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 23.06.2022, 10:31 |
Źródło informacji | PAP MediaRoom |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Branża recyklingu drewna istotnym elementem silnego sektora drzewnego w Polsce PAP
Polska jest ósmym w Unii Europejskiej producentem odpadów drzewnych i drewnopochodnych - rocznie w kraju powstaje ich ok. 1,3 mln ton. Jednak brak kompleksowych rozwiązań prawnych ogranicza potencjał rozwoju sektora recyklingu tych odpadów - konkludują autorzy raportu „Więcej drewna z drewna. Jak usprawnić system recyklingu drewna w Polsce?”.- 17.09.2025, 12:46
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Engineered for Whatever: nowa, odważna platforma marki Columbia Sportswear przedstawia ekstremalne przygody na świeżym powietrzu
Nowa kampania odświeża wizerunek marki, a także przywraca niekonwencjonalność i humor, charakterystyczne dla Columbia Sportswear. Kampania będzie prowadzona w kanałach cyfrowych, outdoorowych, sprzedaży detalicznej i innych.- 17.09.2025, 11:07
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Columbia Sportswear
-
Image
Gwiazda koszykówki Marcin Gortat ambasadorem marki LOTTO PAP
Marcin Gortat, łodzianin i najsłynniejszy polski koszykarz, utytułowany zawodnik ligi NBA, dołączył do grona ambasadorów marki LOTTO. Będzie promował zdrowy styl życia, aktywność fizyczną i produkty Totalizatora Sportowego, który od 70 lat hojnie wspiera sport i kulturę - powiedział Szymon Gawryszczak, członek zarządu Totalizatora Sportowego.- 17.09.2025, 10:27
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ