Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Wydarzenie „NEURORÓŻNORODNOŚĆ. Siła różnic, czyli jak tworzyć środowisko pracy czerpiące z potencjałów” patronatem objęło Ministerstwo Edukacji i Nauki. Partnerem KGHM przy organizacji konferencji byli: Związek Dużych Rodzin 3 plus oraz Akademia Marynarki Wojennej w Gdyni.
„Bardzo dziękuję, że narodowy champion, jakim jest KGHM podejmuje tak ważny temat jak neuroróżnorodność. Miedziowa spółka rozumie innych ludzi i rozumie, że jesteśmy różni. Upowszechnianie wiedzy o neuroróżnorodności to Wasza siła. Dziękuje za to zaangażowanie” - powiedziała podczas otwarcia konferencji Marzena Machałek, wiceminister edukacji i nauki.
„KGHM jest firmą różnorodną i na tym budujemy nasz potencjał. Projekt dotyczący neuroróżnorodności buduje świadomość w naszej organizacji, ale nie tylko. Ten temat dotyczy nie tylko naszych obecnych czy przyszłych pracowników, ale również ich rodzin. Współdziałanie z osobami z różnymi potrzebami tylko wzmocni naszą załogę” - dodał Marek Makuch, dyrektor naczelny ds. zarządzania zasobami ludzkimi KGHM Polska Miedź S.A.
Zjawisko neuroróżnorodności coraz częściej przebija się w świadomości społecznej. Rokrocznie wiele firm, w tym KGHM, angażuje się w szereg akcji, jak choćby „Polska na niebiesko”, której zadaniem jest propagowanie świadomości na temat autyzmu. Autyzm, to jednak nie jedyne zaburzenie, które mieści się w tym pojęciu. Wymienić można również ADHD, dysleksję, dysgrafię, dyskalkulię, zespół Tourett’a czy wysoko wrażliwą osobowość.
Miedziowa spółka podejmuje również własne działania jak pilotażowy projekt dla pracowników KGHM i przedstawicieli szkół patronackich w Zagłębiu Miedziowym „Równi w różnorodności”. Zorganizowane zostały specjalne warsztaty, wykłady poprowadzili specjaliści z Akademii Marynarki Wojennej z Gdyni. Uczestnicy mogli dowiedzieć się m.in. o tym, jak funkcjonują osoby neuroróżnorodne na rynku pracy. Ważnym tematem była integracja zespołów z udziałem osób neuroróżnorodnych.
Podczas spotkania w Krotoszycach podsumowane zostały dotychczasowe działania KGHM, ale nie zabrakło też wykładów czy szkoleń dla uczestników. W trakcie panelu dyskusyjnego z udziałem przedstawicieli biznesu pojawiły się pomysły, ale też sprawdzone praktyki związane z budowaniem przyjaznego dla wszystkich środowiska pracy. Dyskusja dotyczyła też możliwości wsparcia neuroróżnorodnych uczniów w systemie edukacji w Polsce.
Badania wskazują, że zjawisko neuroróżnorodności może dotyczyć od 15 do 20 proc. ogólnej populacji. W praktyce oznacza to, że w swoim otoczeniu spotykamy się na co dzień z osobami neuroatypowymi, nie tylko w przypadku dzieci i młodzieży, ale również w środowisku zawodowym. Próby zdobycia odpowiedniej wiedzy jak funkcjonuje mózg osób nietypowych, nauczenie się właściwego z nimi obchodzenia, a przede wszystkim czerpania z ich pozytywnych aspektów zaczynają być coraz powszechniejsze wśród świadomych pracodawców.
Źródło informacji: KGHM
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 01.06.2023, 11:58 |
Źródło informacji | KGHM |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Polska gościnność w sercu Ameryki - PLL LOT otworzyły nowy salonik biznesowy na lotnisku w Chicago
• Polskie Linie Lotnicze LOT otworzyły swój pierwszy salonik biznesowy w Ameryce Północnej.
• LOT Business Lounge zlokalizowany jest w porcie lotniczym O’Hare w Chicago.
• Przestrzeń dostępna jest dla pasażerów codziennie w godzinach od 7 do 24 czasu lokalnego.
• Salonik biznesowy w Chicago to kolejny krok w umacnianiu pozycji PLL LOT jako przewoźnika pierwszego wyboru dla pasażerów podróżujących między USA a Europą.- 20.12.2024, 15:36
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PLL LOT