Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Cross-border po polsku i w innych językach
Samo pojęcie „zagranica” w przypadku internetu jest mylące o tyle, że e-commerce jako gałąź handlu z zasady może działać ponad granicami ze skutkiem natychmiastowym. Odpowiednie nastawienie przedsiębiorców i wiedza na temat różnic prawnych, kulturowych, organizacji logistyki służą temu, aby korzystać z profitów, jakie przynosi cross-border. Mogą też stanowić wyzwanie, z jakim mierzą się firmy. Dlatego z partnerami takimi jak PAIH oraz e-Izba internetową podróż za granicę biznes może rozpocząć szybciej i łatwiej.
Ma temu służyć porozumienie o współpracy w zakresie promocji, edukacji i rozwoju eksportu w handlu internetowym, które podpisali Paweł Kurtasz - prezes PAIH oraz Patrycja Sass-Staniszewska - prezes e-Izby w siedzibie PAIH, w środę 26 sierpnia. Stanowi ono kontynuację wspólnych działań obu organizacji - pierwsze porozumienie zostało podpisane w 2021 roku.
Połączony potencjał
Tak samo Izba, jak i Agencja zwracają się do ambitnego biznesu MŚP, aby poszerzać grupę docelową o zagranicznych klientów i w oparciu o zasoby obu organizacji. PAIH pomaga za darmo przedsiębiorcom poprzez umiejętne łączenie wiedzy o poszczególnych zagranicznych rynkach z programami szkoleniowymi i akcjami promocyjnymi za granicą. Dysponuje środkami pozwalającymi na śmiałe biznesowe przedsięwzięcia w różnych rejonach i zakątkach świata. E-Izba ze swoimi potencjałem i misją tworzenia dynamicznej, cyfrowej gospodarki bez ograniczeń również posiada kapitał wiedzy i kontaktów, które otwierają zamknięte, wielojęzyczne drzwi.
„Naszą misją jest budowanie optymalnych warunków do wzrostu sektora cyfrowego w Polsce. Składa się na to wzrost konkurencyjności polskich e-przedsiębiorców na arenie międzynarodowej. Współpraca z PAIH jeszcze bardziej poszerza zakres i wymianę wiedzy, doświadczenia i kontaktów w działaniach cross-border. Pierwszym krokiem jest zbudowanie najskuteczniejszej w zamyśle strategii eksportowej. Eksperci z e-Izby służą radą, jak do tego podejść” - Patrycja Sass-Staniszewska, prezes Izby Gospodarki Elektronicznej dalej wskazuje na konkrety. „Przy tworzeniu działu cross-border w strukturach biznesu ważne są źródła dotarcia do nowych kontrahentów. Możliwości naszego instytucjonalnego partnera są tu nieograniczone” - uzupełnia.
Silna marka za granicą
Na pewno budowanie takiej marki to proces długotrwały, ale przynoszący długofalowe skutki dla rozwoju biznesu. Podpisane w lipcu porozumienie pomiędzy PAIH i e-Izbą zakłada również promocję polskich przedsiębiorców cross-border. „Chcemy stymulować rozwój eksportu poprzez pomoc menadżerską, prawną i marketingową - mówi Paweł Kurtasz, prezes PAIH. „Uważam, że produkty i usługi branży cyfrowej, w tym e-commerce w Polsce, są najwyższej jakości i zasługują na kolejnych klientów, właśnie za granicą. Dlatego bez wahania podtrzymujemy alians z e-Izbą, dzięki czemu cieszymy się z udziału PAIH w rozwoju najszybciej rozwijającego się sektora polskiej gospodarki” - wskazuje na potencjał krajowego e-commerce.
Szkolenia bez granic
Dotychczas firmy e-handlu MŚP w programach PAIH i e-Izby miały możliwość uczestnictwa w cyklicznych warsztatach/szkoleniach. Wyczekiwanym przez przedsiębiorców elementem warsztatów będzie wykrywanie barier legislacyjnych i formalno-prawnych w cross-border i umiejętne radzenie sobie z nimi. W ramach porozumienia e-Izba zobowiązała się do dzielenia się wiedzą na wielu poziomach dotyczącą rozwoju biznesu, w tym także w zakresie prawa i rozliczeń.
Oto w jaki sposób to, co niemożliwe staje się codziennością - od decyzji zbudowania oddziału cross-border w firmie do zagranicznego sukcesu wiedzie droga pełna intensywnej pracy. Jednak z partnerami takimi jak Polska Agencja Inwestycji i Handlu oraz Izba Gospodarki Elektronicznej ta droga będzie prostsza i z efektywniejsza. W eksporcie online żaden polski biznes MŚP nie zostanie sam. Trzeba tylko przyjąć wyciągniętą dłoń.
KONTAKT:
Małgorzata Kucka
e-mail: pr@eizba.pl
tel: 662 108 088
Źródło informacji: Izba Gospodarki Elektronicznej
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 28.07.2023, 08:30 |
Źródło informacji | Izba Gospodarki Elektronicznej |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Majówkowa promocja na stacjach ORLEN pozwoli zaoszczędzić do 40 groszy na litrze paliwa PAP
Ruszyła właśnie majówkowa promocja na stacjach paliw ORLEN, w ramach której nowi i obecni uczestnicy programu lojalnościowego ORLEN VITAY mogą zatankować paliwo taniej o 30 groszy za litr, a posiadacze Karty Dużej Rodziny - aż o 40 groszy. Klienci wszystkich stacji ORLEN w całej Polsce będą mogli kupić w promocyjnej cenie nawet 100 litrów paliwa. Ze specjalnych rabatów skorzystać będą mogli również użytkownicy pojazdów elektrycznych, zarejestrowani w aplikacji ORLEN Charge.- 26.04.2024, 15:22
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Za nami XII edycja Kongresu HR Spółek Giełdowych SEG
W dniach 23-24 kwietnia br. w Hotelu Warszawianka w Jachrance odbyła się XII edycja Kongresu HR Spółek Giełdowych SEG. Podczas spotkania działów HR poruszone zostały tematy dotyczące: wykorzystania sztucznej inteligencji w codziennej pracy, zarządzania underperformancem, ochrony sygnalistów, dyrektywy Equal Pay, wymogów sprawozdawczych dot. pracowników i łańcucha wartości wynikających z ESRS oraz, pracowników pokolenia Z oraz pokolenia silver na rynku, systemowego podejścia do wellbeingu w organizacji, nowoczesnych benefitów łączących potrzeby Gen Z i silversów.- 26.04.2024, 14:58
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych
-
Image
H2POLAND: wodór jest wielką szansą, ale też zagadką PAP
„Wodór jest wielką szansą, ale też zagadką. Zaletą tego rodzaju technologii jest bowiem zeroemisyjność, z drugiej strony nie wiadomo, jak się one wpiszą w światowy rynek, czy będzie to paliwo konkurencyjne” - wskazywał Marek Woźniak, marszałek województwa wielkopolskiego, uczestniczący w H2POLAND & NetZero Forum. Jego zdaniem, jeśli wodór będzie zbyt drogi, to trudno mu będzie się przebić na światowym rynku, ale gdy jego cena będzie konkurencyjna - zyska przewagę nad innymi paliwami, dzięki swoim ekologicznym walorom.
- 26.04.2024, 14:15
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom