Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Cross-border po polsku i w innych językach
Samo pojęcie „zagranica” w przypadku internetu jest mylące o tyle, że e-commerce jako gałąź handlu z zasady może działać ponad granicami ze skutkiem natychmiastowym. Odpowiednie nastawienie przedsiębiorców i wiedza na temat różnic prawnych, kulturowych, organizacji logistyki służą temu, aby korzystać z profitów, jakie przynosi cross-border. Mogą też stanowić wyzwanie, z jakim mierzą się firmy. Dlatego z partnerami takimi jak PAIH oraz e-Izba internetową podróż za granicę biznes może rozpocząć szybciej i łatwiej.
Ma temu służyć porozumienie o współpracy w zakresie promocji, edukacji i rozwoju eksportu w handlu internetowym, które podpisali Paweł Kurtasz - prezes PAIH oraz Patrycja Sass-Staniszewska - prezes e-Izby w siedzibie PAIH, w środę 26 sierpnia. Stanowi ono kontynuację wspólnych działań obu organizacji - pierwsze porozumienie zostało podpisane w 2021 roku.
Połączony potencjał
Tak samo Izba, jak i Agencja zwracają się do ambitnego biznesu MŚP, aby poszerzać grupę docelową o zagranicznych klientów i w oparciu o zasoby obu organizacji. PAIH pomaga za darmo przedsiębiorcom poprzez umiejętne łączenie wiedzy o poszczególnych zagranicznych rynkach z programami szkoleniowymi i akcjami promocyjnymi za granicą. Dysponuje środkami pozwalającymi na śmiałe biznesowe przedsięwzięcia w różnych rejonach i zakątkach świata. E-Izba ze swoimi potencjałem i misją tworzenia dynamicznej, cyfrowej gospodarki bez ograniczeń również posiada kapitał wiedzy i kontaktów, które otwierają zamknięte, wielojęzyczne drzwi.
„Naszą misją jest budowanie optymalnych warunków do wzrostu sektora cyfrowego w Polsce. Składa się na to wzrost konkurencyjności polskich e-przedsiębiorców na arenie międzynarodowej. Współpraca z PAIH jeszcze bardziej poszerza zakres i wymianę wiedzy, doświadczenia i kontaktów w działaniach cross-border. Pierwszym krokiem jest zbudowanie najskuteczniejszej w zamyśle strategii eksportowej. Eksperci z e-Izby służą radą, jak do tego podejść” - Patrycja Sass-Staniszewska, prezes Izby Gospodarki Elektronicznej dalej wskazuje na konkrety. „Przy tworzeniu działu cross-border w strukturach biznesu ważne są źródła dotarcia do nowych kontrahentów. Możliwości naszego instytucjonalnego partnera są tu nieograniczone” - uzupełnia.
Silna marka za granicą
Na pewno budowanie takiej marki to proces długotrwały, ale przynoszący długofalowe skutki dla rozwoju biznesu. Podpisane w lipcu porozumienie pomiędzy PAIH i e-Izbą zakłada również promocję polskich przedsiębiorców cross-border. „Chcemy stymulować rozwój eksportu poprzez pomoc menadżerską, prawną i marketingową - mówi Paweł Kurtasz, prezes PAIH. „Uważam, że produkty i usługi branży cyfrowej, w tym e-commerce w Polsce, są najwyższej jakości i zasługują na kolejnych klientów, właśnie za granicą. Dlatego bez wahania podtrzymujemy alians z e-Izbą, dzięki czemu cieszymy się z udziału PAIH w rozwoju najszybciej rozwijającego się sektora polskiej gospodarki” - wskazuje na potencjał krajowego e-commerce.
Szkolenia bez granic
Dotychczas firmy e-handlu MŚP w programach PAIH i e-Izby miały możliwość uczestnictwa w cyklicznych warsztatach/szkoleniach. Wyczekiwanym przez przedsiębiorców elementem warsztatów będzie wykrywanie barier legislacyjnych i formalno-prawnych w cross-border i umiejętne radzenie sobie z nimi. W ramach porozumienia e-Izba zobowiązała się do dzielenia się wiedzą na wielu poziomach dotyczącą rozwoju biznesu, w tym także w zakresie prawa i rozliczeń.
Oto w jaki sposób to, co niemożliwe staje się codziennością - od decyzji zbudowania oddziału cross-border w firmie do zagranicznego sukcesu wiedzie droga pełna intensywnej pracy. Jednak z partnerami takimi jak Polska Agencja Inwestycji i Handlu oraz Izba Gospodarki Elektronicznej ta droga będzie prostsza i z efektywniejsza. W eksporcie online żaden polski biznes MŚP nie zostanie sam. Trzeba tylko przyjąć wyciągniętą dłoń.
KONTAKT:
Małgorzata Kucka
e-mail: pr@eizba.pl
tel: 662 108 088
Źródło informacji: Izba Gospodarki Elektronicznej
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 28.07.2023, 08:30 |
Źródło informacji | Izba Gospodarki Elektronicznej |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Wyniki finansowe Grupy PZU: już 400 milionów złotych trafiło do osób dotkniętych powodzią PAP
48 tys. zgłoszonych szkód i 46 tys. już wypłaconych w całości lub częściowo odszkodowań w wysokości 400 mln złotych - to skala zaangażowania Grupy PZU w walkę ze skutkami powodzi na południu kraju. Kataklizm jednak nie wpłynął znacząco na kondycję finansową największego polskiego ubezpieczyciela, którego przychody za trzy kwartały 2024 r. (21,8 mld zł) przekraczają oczekiwania rynku.- 21.11.2024, 16:51
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
New Chief Operating Officer at Rohde & Schwarz
Effective November 1, 2024, Markus Fischer, currently Executive Vice President Operations, has been appointed to the Rohde & Schwarz Executive Board. As Chief Operating Officer (COO), he will collaborate with Christian Leicher (CEO) and Andreas Pauly (CTO) to continue to keep the company on course for growth in these challenging times.- 21.11.2024, 16:22
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: APA-OTS
-
Krajowa Izba Klastrów Energii inicjatorem parlamentarnego zespołu ds. energetyki rozproszonej i innowacji
20 listopada w Sejmie RP odbyło się pierwsze spotkanie parlamentarnego zespołu ds. energetyki rozproszonej, elektromobilności i innowacji, które zgromadziło ponad 100 uczestników z różnych sektorów związanych z energetyką, transportem zeroemisyjnym i innowacjami z całej Polski. Spotkanie zespołu parlamentarnego do spraw kluczowych obszarów miało na celu omówienie aktualnych wyzwań oraz pomysłów na przyszłość, a także wzmocnienie współpracy między branżami i ustawodawcą. Jego przewodniczącym jest Artur Łącki, szef zespołu parlamentarnego Województwa Zachodniopomorskiego. Jednym z inicjatorów powstania zespołu była Krajowa Izba Klastrów Energii i OZE.- 21.11.2024, 15:11
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: Glaubicz Garwolińska Consultants w imieniu organizacji społecznej KIKE