Pobierz materiał i Publikuj za darmo
![Makro Cash](/sites/default/files/styles/open_article_750/public/attachments/202311/DOC.20231128.47011171.1.jpg?itok=FI18ngo5)
Tydzień Kuchni Polskiej to wydarzenie organizowane w celu podnoszenia świadomości na temat rodzimych potraw oraz wspierania lokalnych restauracji. W festiwalu, trwającym od 3 do 26 listopada, wzięło udział 400 restauracji z 219 miast. Restauracje przygotowały dwie wersje trzydaniowego menu w cenie 69 lub 99 zł. W karcie pojawiły się zarówno potrawy regionalne, takie jak między innymi: warmińskie dzyndzałki, jak również historyczne nawiązujące do działalności XIX wiecznego kucharza Jana Szyttlera.
Jak podkreśla Krzysztof Żurek, szef kuchni w restauracji „Trzy Rybki” w Hotelu Starym:
„Tegoroczna edycja festiwalu cieszyła się znacznie większym zainteresowaniem niż ubiegłe. Być może wpływ na to miała większa rozpoznawalność akcji. Goście szczególnie chętnie odwiedzali nasz lokal w weekendy, a z ich dobrą reakcją spotkał się turbot bałtycki w panko z sosem sardelowym i pieczoną kapustą z kminkiem. Rosnąca popularność akcji wskazuje, że kuchnia polska jest wciąż atrakcyjna dla znacznej rzeszy odbiorców” - dodaje.
Rozpropagowanie Tygodnia Kuchni Polskiej wsparli blogerzy, influencerzy, patroni medialni oraz ambasadorzy restauratorzy, między innymi: Bogdan Gałązka, senior szef i współwłaściciel „Stolica Cafe”, Adrian Gabryszak, szef kuchni w „M15”, Krzysztof Żurek, szef kuchni w restauracji „Trzy Rybki” w Hotelu Starym, Kamil Urbanik, szef kuchni w restauracji „Dwie Rzeki”, Paweł Powroźnik, szef kuchni w restauracji „P jak Pysznie”, Daniel Dąbrowski z restauracji „Pałac i Folwark Galiny” oraz Wojciech Klimas, szef kuchni w restauracji „Klimat”.
Więcej informacji na temat Tygodnia Kuchni Polskiej dostępnych jest na stronie: https://tydzienkuchnipolskiej.pl.
Patronami medialnymi akcji są: Przegląd Gastronomiczny, Wirtualna Polska, Poradnik Restauratora, Restauracja, Papaja, HorecaTrends, Portal Spożywczy, Szef Kuchni, FoodService, Horecanet oraz Nowości Gastronomiczne.
O Tygodniu Kuchni Polskiej
Tydzień Kuchni Polskiej odbywa się od 2018 w ramach jednego z kluczowych programów odpowiedzialności społecznej MAKRO, Polskich Skarbów Kulinarnych. Co roku w okolicach 11 listopada z okazji Święta Niepodległości goście mają okazję spróbować specjalnie przygotowanego trzydaniowego menu. Celem akcji jest promocja kuchni polskiej oraz wsparcie lokalnych restauracji.
Źródło informacji: Makro Cash
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 28.11.2023, 11:46 |
Źródło informacji | Makro Cash |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
PZU wspiera Wielką Wyprawę Maluchów dla Dzieci
PZU zaangażowało się Wielką Wyprawę Maluchów dla Dzieci. W ramach akcji 80 fiatów 126p, w tym samochód ubezpieczyciela, w tydzień pokonało trasę z Warszawy do Monte Cassino. Celem inicjatywy jest pomoc dzieciom poszkodowanym w wypadkach drogowych. PZU zachęca do wsparcia zbiórki na ten cel i zaprasza na oficjalne zakończenie Wyprawy, które odbędzie się w piątek 19 lipca na Rynku Głównym w Krakowie.- 19.07.2024, 09:31
- Kategoria: Ludzie i kultura
- Źródło: Grupa PZU
-
Operatorzy telewizji kablowej i satelitarnej sprzeciwiają się podwójnemu naliczaniu tantiem od reemitowania PAP
Operatorzy telewizji kablowej i satelitarnej uiszczają opłaty na Polski Instytut Sztuki Filmowej, płacą nadawcom i dystrybutorom, ponadto płacą tantiemy za reemisję. „Teraz opłata od reemisji miałaby być podwójna. To absurdalne” - twierdzi Bogdan Łaga, prezes Polskiej Izby Komunikacji Elektronicznej (PIKE).- 19.07.2024, 08:30
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom