Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Pieniądze na realizację strategii mają pochodzić ze środków, którymi dokapitalizowało przewoźnika PKP SA (chodzi o 1 mld zł z prywatyzacji PKP Energetyka), funduszy własnych spółki oraz wsparcia unijnego.
Strategia taborowa na lata 2016-2020 zakłada modernizację 455 wagonów oraz kupno 55 nowych. Dodatkowo przewoźnik kupi 40 lokomotyw - 30 elektrycznych i 10 spalinowo-elektrycznych, a kolejnych 20 lokomotyw elektrycznych serii EU/EP07 w ramach modernizacji będzie przystosowanych do prędkości 160 km/h.
Jak wyjaśnił Oniszczuk, nowa strategia taborowa ma przyczynić się do jeszcze większego wzrostu liczby pasażerów korzystających z usług PKP Intercity.
"Nowa strategia taborowa to przede wszystkim efekt dynamicznego rozwoju rynku przewozów pasażerskich. Ma ona także służyć zbudowaniu przewagi konkurencyjnej wobec innych przewoźników. Stąd tak duży nacisk kładziemy na odnowę naszego parku taborowego" - powiedział Oniszczuk.
Strategia taborowa zakłada także modernizację 15 stacji postojowych, w których wagony spółki są m.in. myte i naprawiane. Część stacji(w Warszawie, Lublinie, Kołobrzegu, Olsztynie czy Szczecinie) zostanie wyposażonych m.in. w całoroczne myjnie z zamkniętym obiegiem wody oraz w urządzenia do podgrzewania rozjazdów w zimie.
W 2015 r. PKP Intercity zakończyło program inwestycji w tabor na kwotę blisko 5,5 mld zł. W ramach projektów kupiono m.in. nowe pociągi, FLIRT3 i PesaDART. (PAP)
krm/ son/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 11.10.2016, 09:51 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |