Newsletter

Poczta Polska: pandemia przyspieszyła spadek tradycyjnej korespondencji

06.08.2020, 13:43aktualizacja: 06.08.2020, 13:43

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Poczta Polska od ponad 10 lat odnotowuje spadki tradycyjnej korespondencji listowej. Obecny stan epidemii także wpłynął negatywnie na rynek usług listowych, w marcu odnotowano spadek o 26 proc. rdr, a w maju - 18 proc. - podała spółka w komunikacie.

Poczta poinformowała, że od kilku już lat w związku z eSubstytucją cały rynek europejski odczuwa stały spadek wolumenów krajowych przesyłek listowych.

"W latach 2013-2016 średnioroczne tempo spadków wynosiło ponad 4 proc. rocznie, w Polsce wyniosło blisko 7 proc." - podano.

Wedle Poczty od 2016 r. tempo spadku w większości krajów staje się intensywniejsze. "W krajach europejskich, porównując rok 2018 do 2017 r., odnotowano spadek liczby listów na poziomie 6 proc., w 2019 r. spadek ten osiągnął poziom od 7 do 10 proc." - napisano. "W Polsce w 2019 r. średnioroczna liczba nadawanych listów krajowych w porównaniu do 2018 r. zmniejszyła się o 9 proc." - dodano.

Prognozy Poczty Polskiej pokazywały, że spadki na poziomie właśnie 10 proc. rocznie będą utrzymywać się w kolejnych latach.

"Jednak podczas pandemii wolumeny tradycyjnych listów (bez przesyłek reklamowych) nadawanych przez instytucje, firmy oraz klientów indywidualnych gwałtownie zmniejszyły się" - podano.

"W marcu br. było ich o 26 proc., a w maju o 18 proc. mniej niż przed rokiem" - dodano.

Wedle Poczty spadek tradycyjnej korespondencji listowej jest m.in. skutkiem zmian technologicznych, z których dobrodziejstw korzystają zarówno klienci biznesowi, jak i klienci indywidualni. "Powodem nie jest brak czasu, na który wszyscy narzekamy, ale zmiana naszych nawyków i przyzwyczajeń, wynikająca ze zmian technologicznych, których rozwój przyspieszył dodatkowo stan epidemii" - podsumowano. (PAP)

pgo/ je/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 06.08.2020, 13:43
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ