Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Poczta poinformowała, że od kilku już lat w związku z eSubstytucją cały rynek europejski odczuwa stały spadek wolumenów krajowych przesyłek listowych.
"W latach 2013-2016 średnioroczne tempo spadków wynosiło ponad 4 proc. rocznie, w Polsce wyniosło blisko 7 proc." - podano.
Wedle Poczty od 2016 r. tempo spadku w większości krajów staje się intensywniejsze. "W krajach europejskich, porównując rok 2018 do 2017 r., odnotowano spadek liczby listów na poziomie 6 proc., w 2019 r. spadek ten osiągnął poziom od 7 do 10 proc." - napisano. "W Polsce w 2019 r. średnioroczna liczba nadawanych listów krajowych w porównaniu do 2018 r. zmniejszyła się o 9 proc." - dodano.
Prognozy Poczty Polskiej pokazywały, że spadki na poziomie właśnie 10 proc. rocznie będą utrzymywać się w kolejnych latach.
"Jednak podczas pandemii wolumeny tradycyjnych listów (bez przesyłek reklamowych) nadawanych przez instytucje, firmy oraz klientów indywidualnych gwałtownie zmniejszyły się" - podano.
"W marcu br. było ich o 26 proc., a w maju o 18 proc. mniej niż przed rokiem" - dodano.
Wedle Poczty spadek tradycyjnej korespondencji listowej jest m.in. skutkiem zmian technologicznych, z których dobrodziejstw korzystają zarówno klienci biznesowi, jak i klienci indywidualni. "Powodem nie jest brak czasu, na który wszyscy narzekamy, ale zmiana naszych nawyków i przyzwyczajeń, wynikająca ze zmian technologicznych, których rozwój przyspieszył dodatkowo stan epidemii" - podsumowano. (PAP)
pgo/ je/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 06.08.2020, 13:43 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |