Pobierz materiał i Publikuj za darmo
- MIB informuje:
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały 18 kwietnia 2017 r. umowę na modernizację linii kolejowej Kraków Główny Towarowy – Rudzice wraz z dobudową torów dla połączeń aglomeracyjnych. Nowe przystanki i zmodernizowane stacje zapewnią wygodną obsługę pasażerom kolei aglomeracyjnej i pociągów dalekobieżnych. Dodatkowe tory, obiekty i nowoczesne urządzenia pozwolą skrócić czas przejazdu i zwiększyć liczbę pociągów.
- Podpisana dziś umowa potwierdza coraz lepszą realizację Krajowego Programu Kolejowego oraz otwiera nowe możliwości szybszych i bezpiecznych podróży w Krakowie, województwie i w Polsce. Inwestycje kolejowe PLK znacznie przyśpieszyły. Obecne tempo ogłaszania przetargów i podpisywania umów gwarantuje, że projekty z KPK za ponad 66 mld zł w pełni zostaną zrealizowane i zdecydowanie zmienią polską kolej. Do końca 2018 r. postępowaniami będą objęte działania w wysokości 75 proc. KPK. Podpisane w kwietniu przez PLK umowy gwarantują oczekiwaną poprawę podróży m.in. na trasach Grodzisk – Warszawa, Radom – Warszawa i Poznań –Warszawa – powiedział minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk.
W uroczystości podpisania umowy na prace modernizacyjne o wartości 966 mln zł wziął również udział wiceminister infrastruktury i budownictwa Andrzej Bittel, wicewojewoda małopolski Piotr Ćwik, prezes Zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Ireneusz Merchel oraz członek Zarządu PKP PLK S.A. Włodzimierz Żmuda.
W ramach inwestycji powstaną dwa nowe przystanki kolejowe: Kraków Grzegórzki i Kraków Złocień a cztery zostaną przebudowane: Kraków Łobzów, Kraków Prokocim, Kokotów, Węgrzce Wielkie. Przebudowane będą także 4 stacje Kraków Główny Towarowy, Kraków Główny Osobowy, Kraków Płaszów, Kraków Bieżanów. W efekcie tych prac znaczne zwiększy się dostępność i atrakcyjność kolei w obrębie miasta. Powstaną dogodne miejsca przesiadkowe, pozwalające na integrację kolei z komunikacją miejską.
Inwestycja realizowana przez PKP PLK obejmuje ok. 20 km odcinek linii kolejowej Kraków Towarowy – Rudzice. Na tej trasie zostanie zmodernizowanych 56 obiektów inżynierskich. Sprawne przejazdy pociągów zapewni m.in. 50 km nowych torów i 200 rozjazdów. Nad bezpieczeństwem i dobrą organizacja ruchu czuwać będą dwa nowoczesne komputerowe lokalne centra sterowania. Dzięki budowie dodatkowej pary torów na odcinku Kraków Główny – Kraków Płaszów oraz dodatkowemu torowi między Krakowem Płaszowem a Krakowem Bieżanowem będzie możliwe uruchomienie większej liczby pociągów w ruchu aglomeracyjnym i dalekobieżnym.
Inwestycje w regionie
PKP PLK realizuje w aglomeracji krakowskiej projekty z Krajowego Programu Kolejowego za ponad 4 mld zł.: "Modernizacja linii kolejowej E 30, etap II, odcinek Zabrze - Katowice – Kraków", "Budowa połączenia kolejowego MPL „Kraków - Balice” z Krakowem, odcinek Kraków Główny - Mydlniki – Balice"", ""Modernizacja linii kolejowej E 30/C-E 30, odcinek Kraków - Rzeszów, etap III”, "Budowa łącznicy kolejowej Kraków Zabłocie - Kraków Krzemionki”, "Zintegrowany System Transportu Zbiorowego w aglomeracji krakowskiej".
UWAGA: komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Nadawca komunikatu ponosi odpowiedzialność za jego treść – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe.(PAP)
kom/ march
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 18.04.2017, 17:08 |
Źródło informacji | MIB |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |