Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Jak informuje UTK dotychczas do doskonalenia zawodowego przy użyciu symulatorów zobowiązani byli jednie maszyniści prowadzący pojazdy kolejowe z prędkością powyżej 120 km/h. Od 2019 roku obowiązkowym corocznym szkoleniem objęty będzie każdy maszynista.
Szkolenie przy użyciu symulatora pojazdu kolejowego powinno, jak podaje UTK, umożliwiać ocenę sposobu obsługi pojazdu kolejowego przez maszynistę, a także jego reakcji w sytuacjach standardowych i nadzwyczajnych. Szkolenie powinno umożliwiać odtworzenie różnorodnych scenariuszy i odbywać się na urządzeniach pozwalających na symulacje różnych warunków, awarii i zdarzeń.
Scenariusze ćwiczeń mają uwzględniać dotychczasowe doświadczenia ośrodków szkolących, a także sytuacje, które doprowadziły do wypadków na kolei.
Obecnie w Polsce jest 17,5 tys. osób prowadzących pociągi i pojazdy kolejowe, w tym 15,8 tys. to maszyniści posiadający licencję oraz świadectwo maszynisty. Średni wiek maszynisty to 47 lat. Nadal w tym zawodzie groźna jest luka pokoleniowa - nowych, młodych maszynistów jest mniej niż wchodzących w wiek emerytalny. (PAP)
autor: Łukasz Pawłowski
pif/ skr/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 05.01.2019, 15:14 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |