Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Wydarzenie było zwieńczeniem rocznych obchodów 15-lecia kampanii czytania, odbywające się pod honorowym patronatem Polskiego Komitetu Olimpijskiego. Na balu pojawili się goście ze świata mediów, kultury, biznesu, sportu i dyplomacji, m.in.: Małgorzata Kożuchowska, Teresa Lipowska, Janusz Gajos, Małgorzata i Paweł Królikowscy, Antek Królikowski z Julią Wieniawą, Edyta Jungowska, Magdalena Zawadzka, Jacek Cygan, artyści malarze Agata i Jacek Maślankiewicz, artysta malarz Jacek Reszetko, a także trzykrotny Rajdowy Mistrz Europy - Kajetan Kajetanowicz, Ambasadorzy Australii i Argentyny oraz prowadzący bal - Maciej Orłoś i Anna Czartoryska-Niemczycka, która dodatkowo wystąpiła ze swoim mini recitalem. Swoje umiejętności improwizacji miał okazję zaprezentować raper Mikser podczas swojego krótkiego występu. Osobą reprezentującą Polski Komitet Olimpijski była wiceprezes PKOl, Teresa Sukniewicz-Kleiber.
Podczas balu fundacja nagrodziła statuetkami „Cała Polska czyta dzieciom” dwie znakomite ambasadorki kampanii czytania, które od lat propagują jej misję - aktorkę Teresę Lipowską oraz dziennikarkę Radiowej Trójki red. Katarzynę Stoparczyk. Z kolei Małgorzata Kożuchowska, Edyta Jungowska, Paweł Królikowski oraz Kajetan Kajetanowicz zostali powołani na honorowych ambasadorów kampanii czytania. Przy tej okazji polski kierowca rajdowy Kajetan Kajetanowicz przekazał na aukcję swoje największe trofeum - piękny puchar z Mistrzostw Europy w 2016 roku. Nagroda została wylicytowana za 6 000 zł.
Fundusze zebrane na balu pozwolą fundacji na zwiększenie zasięgu i skuteczności kampanii „Cała Polska czyta dzieciom”, dalszy rozwój Internetowego Uniwersytetu Mądrego Wychowania oraz realizację innych ważnych społecznie projektów.
Tak ważne wydarzenie nie mogło pozostać obojętne dla grupy FCA, która wspierała Bal Charytatywny „Cała Polska czyta dzieciom”.
Organizatorem tak ważnych obchodów była Fundacja „ABCXXI-Cała Polska czyta dzieciom”, która od 1998 roku prowadzi działania na rzecz zdrowia psychicznego, umysłowego i moralnego dzieci i młodzieży oraz mądrego wychowania. Mając na uwadze fakt, że według badań 1 dolar zainwestowany we wczesną edukacje językową i czytelniczą zwraca się 10-krotnie, fundacja rozpoczęła w 2001 roku zakrojoną na szeroką skalę kampanię społeczną „Cała Polska czyta dzieciom”. W akcji wzięło udział blisko 10 tys. wolontariuszy w całym kraju. Kampania ma na celu także uwrażliwienie rodziców na istotę kontaktu ze swoimi pociechami i pokazanie, że wspólne spędzanie czasu i czytanie dzieciom jest skutecznym narzędziem ich rozwoju psychicznego, umysłowego i moralnego. Mottem, które towarzyszyło wszystkim uczestnikom tak ważnego przedsięwzięcia była myśl Jima Trelease’a, popularnego amerykańskiego propagatora czytania dzieciom, autora bestsellerowego „Podręcznika głośnego czytania (Read-Aloud Handbok): „Naród, który mało czyta, mało wie. Naród, który mało wie, podejmuje złe decyzje - w domu, na rynku w sądzie, przy urnach wyborczych”.
Kampania „Cała Polska czyta dzieciom” zyskała rozgłos za granicą. Wśród naśladowców i partnerów, którym fundacja pomogła wprowadzić kampanie czytania dzieciom wzorowane na polskim przykładzie znalazły się Czechy, Słowacja, Litwa i Ukraina.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 27.10.2017, 17:31 |
Źródło informacji | FCA Poland S.A. |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
30 lat realnej pomocy: jubileusz Ogólnopolskiego Pogotowia dla Osób Doznających Przemocy Domowej „Niebieska Linia” PAP
Ponad 394 tys. rozmów telefonicznych, 28 tys. odpowiedzi e-mailowych, 8 tys. interwencji - to bezcenny dorobek trzech dekad funkcjonowania Ogólnopolskiego Pogotowia „Niebieska Linia”, działającego na zlecenie Krajowego Centrum Przeciwdziałania Uzależnieniom (KCPU). Jubileusz zbiega się w czasie z 20-leciem obowiązywania ustawy o przeciwdziałaniu przemocy domowej.- 04.07.2025, 10:20
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Motorowodniacy mówią: wykopmy e-papierosy na aut
Polski Związek Motorowodny i Narciarstwa Wodnego dołącza do kampanii edukacyjnej dotyczącej zagrożeń, jakie niesie za sobą używanie, szczególnie przez młodzież, jednorazowych e-papierosów. Kampanię zainicjował wiosną tego roku Polski Związek Szermierczy.- 03.07.2025, 11:32
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: Polski Związek Motorowodny i Narciarstwa Wodnego
-
Image
Prof. Paradowska-Stankiewicz: szczepienia ochronne są kluczowe dla bezpieczeństwa epidemiologicznego kraju PAP
Sytuacja epidemiologiczna w kraju zależy od wielu czynników, najważniejsze z nich to biologiczne, środowiskowe i społeczno-ekonomiczne. Wśród czynników biologicznych kluczowe są szczepienia ochronne, które, choć tracą na popularności, wciąż skutecznie chronią nas przed chorobami zakaźnymi, poprawiając długość i jakość życia - wskazała prof. Iwona Paradowska-Stankiewicz, zastępczyni kierownika Zakładu Epidemiologii Chorób Zakaźnych i Nadzoru Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego PZH-PIB, i konsultant krajowy ds. epidemiologii podczas konferencji prezentującej raport pt.: „Sytuacja zdrowotna ludności Polski i jej uwarunkowania 2025”.- 03.07.2025, 08:45
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: PAP MediaRoom
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ