Newsletter

Zdrowie i styl życia

FCA (Fiat Chrysler Automobiles) wspiera jubileuszowy Bal Charytatywny „Cała Polska czyta dzieciom”

27.10.2017, 17:31aktualizacja: 27.10.2017, 17:31

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Fot.8/ fot. Darek Kawka
Fot.8/ fot. Darek Kawka
W sobotę 21 października br. odbył się jubileuszowy Bal Charytatywny „Cała Polska czyta dzieciom”, na którym pojawiło się wiele znakomitych gości z kręgu mediów, kultury, biznesu, sportu i dyplomacji. W trakcie balu zostali wybrani ambasadorzy marki oraz wylicytowano puchar Kajetana Kajetanowicza z Mistrzostw Europy w 2016 roku. Jednym z partnerów wydarzenia była grupa FCA.

Wydarzenie było zwieńczeniem rocznych obchodów 15-lecia kampanii czytania, odbywające się pod honorowym patronatem Polskiego Komitetu Olimpijskiego. Na balu pojawili się goście ze świata mediów, kultury, biznesu, sportu i dyplomacji, m.in.: Małgorzata Kożuchowska, Teresa Lipowska, Janusz Gajos, Małgorzata i Paweł Królikowscy, Antek Królikowski z Julią Wieniawą, Edyta Jungowska, Magdalena Zawadzka, Jacek Cygan, artyści malarze Agata i Jacek Maślankiewicz, artysta malarz Jacek Reszetko, a także trzykrotny Rajdowy Mistrz Europy - Kajetan Kajetanowicz, Ambasadorzy Australii i Argentyny oraz prowadzący bal - Maciej Orłoś i Anna Czartoryska-Niemczycka, która dodatkowo wystąpiła ze swoim mini recitalem. Swoje umiejętności improwizacji miał okazję zaprezentować raper Mikser podczas swojego krótkiego występu. Osobą reprezentującą Polski Komitet Olimpijski była wiceprezes PKOl, Teresa Sukniewicz-Kleiber.

Podczas balu fundacja nagrodziła statuetkami „Cała Polska czyta dzieciom” dwie znakomite ambasadorki kampanii czytania, które od lat propagują jej misję - aktorkę Teresę Lipowską oraz dziennikarkę Radiowej Trójki red. Katarzynę Stoparczyk. Z kolei Małgorzata Kożuchowska, Edyta Jungowska, Paweł Królikowski oraz Kajetan Kajetanowicz zostali powołani na honorowych ambasadorów kampanii czytania. Przy tej okazji polski kierowca rajdowy Kajetan Kajetanowicz przekazał na aukcję swoje największe trofeum - piękny puchar z Mistrzostw Europy w 2016 roku. Nagroda została wylicytowana za 6 000 zł.

Fundusze zebrane na balu pozwolą fundacji na zwiększenie zasięgu i skuteczności kampanii „Cała Polska czyta dzieciom”, dalszy rozwój Internetowego Uniwersytetu Mądrego Wychowania oraz realizację innych ważnych społecznie projektów.

Tak ważne wydarzenie nie mogło pozostać obojętne dla grupy FCA, która wspierała Bal Charytatywny „Cała Polska czyta dzieciom”.

Organizatorem tak ważnych obchodów była Fundacja „ABCXXI-Cała Polska czyta dzieciom”, która od 1998 roku prowadzi działania na rzecz zdrowia psychicznego, umysłowego i moralnego dzieci i młodzieży oraz mądrego wychowania. Mając na uwadze fakt, że według badań 1 dolar zainwestowany we wczesną edukacje językową i czytelniczą zwraca się 10-krotnie, fundacja rozpoczęła w 2001 roku zakrojoną na szeroką skalę kampanię społeczną „Cała Polska czyta dzieciom”. W akcji wzięło udział blisko 10 tys. wolontariuszy w całym kraju. Kampania ma na celu także uwrażliwienie rodziców na istotę kontaktu ze swoimi pociechami i pokazanie, że wspólne spędzanie czasu i czytanie dzieciom jest skutecznym narzędziem ich rozwoju psychicznego, umysłowego i moralnego. Mottem, które towarzyszyło wszystkim uczestnikom tak ważnego przedsięwzięcia była myśl Jima Trelease’a, popularnego amerykańskiego propagatora czytania dzieciom, autora bestsellerowego „Podręcznika głośnego czytania (Read-Aloud Handbok): „Naród, który mało czyta, mało wie. Naród, który mało wie, podejmuje złe decyzje - w domu, na rynku w sądzie, przy urnach wyborczych”.

Kampania „Cała Polska czyta dzieciom” zyskała rozgłos za granicą. Wśród naśladowców i partnerów, którym fundacja pomogła wprowadzić kampanie czytania dzieciom wzorowane na polskim przykładzie znalazły się Czechy, Słowacja, Litwa i Ukraina.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 27.10.2017, 17:31
Źródło informacji FCA Poland S.A.
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ