Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Wydarzenie było zwieńczeniem rocznych obchodów 15-lecia kampanii czytania, odbywające się pod honorowym patronatem Polskiego Komitetu Olimpijskiego. Na balu pojawili się goście ze świata mediów, kultury, biznesu, sportu i dyplomacji, m.in.: Małgorzata Kożuchowska, Teresa Lipowska, Janusz Gajos, Małgorzata i Paweł Królikowscy, Antek Królikowski z Julią Wieniawą, Edyta Jungowska, Magdalena Zawadzka, Jacek Cygan, artyści malarze Agata i Jacek Maślankiewicz, artysta malarz Jacek Reszetko, a także trzykrotny Rajdowy Mistrz Europy - Kajetan Kajetanowicz, Ambasadorzy Australii i Argentyny oraz prowadzący bal - Maciej Orłoś i Anna Czartoryska-Niemczycka, która dodatkowo wystąpiła ze swoim mini recitalem. Swoje umiejętności improwizacji miał okazję zaprezentować raper Mikser podczas swojego krótkiego występu. Osobą reprezentującą Polski Komitet Olimpijski była wiceprezes PKOl, Teresa Sukniewicz-Kleiber.
Podczas balu fundacja nagrodziła statuetkami „Cała Polska czyta dzieciom” dwie znakomite ambasadorki kampanii czytania, które od lat propagują jej misję - aktorkę Teresę Lipowską oraz dziennikarkę Radiowej Trójki red. Katarzynę Stoparczyk. Z kolei Małgorzata Kożuchowska, Edyta Jungowska, Paweł Królikowski oraz Kajetan Kajetanowicz zostali powołani na honorowych ambasadorów kampanii czytania. Przy tej okazji polski kierowca rajdowy Kajetan Kajetanowicz przekazał na aukcję swoje największe trofeum - piękny puchar z Mistrzostw Europy w 2016 roku. Nagroda została wylicytowana za 6 000 zł.
Fundusze zebrane na balu pozwolą fundacji na zwiększenie zasięgu i skuteczności kampanii „Cała Polska czyta dzieciom”, dalszy rozwój Internetowego Uniwersytetu Mądrego Wychowania oraz realizację innych ważnych społecznie projektów.
Tak ważne wydarzenie nie mogło pozostać obojętne dla grupy FCA, która wspierała Bal Charytatywny „Cała Polska czyta dzieciom”.
Organizatorem tak ważnych obchodów była Fundacja „ABCXXI-Cała Polska czyta dzieciom”, która od 1998 roku prowadzi działania na rzecz zdrowia psychicznego, umysłowego i moralnego dzieci i młodzieży oraz mądrego wychowania. Mając na uwadze fakt, że według badań 1 dolar zainwestowany we wczesną edukacje językową i czytelniczą zwraca się 10-krotnie, fundacja rozpoczęła w 2001 roku zakrojoną na szeroką skalę kampanię społeczną „Cała Polska czyta dzieciom”. W akcji wzięło udział blisko 10 tys. wolontariuszy w całym kraju. Kampania ma na celu także uwrażliwienie rodziców na istotę kontaktu ze swoimi pociechami i pokazanie, że wspólne spędzanie czasu i czytanie dzieciom jest skutecznym narzędziem ich rozwoju psychicznego, umysłowego i moralnego. Mottem, które towarzyszyło wszystkim uczestnikom tak ważnego przedsięwzięcia była myśl Jima Trelease’a, popularnego amerykańskiego propagatora czytania dzieciom, autora bestsellerowego „Podręcznika głośnego czytania (Read-Aloud Handbok): „Naród, który mało czyta, mało wie. Naród, który mało wie, podejmuje złe decyzje - w domu, na rynku w sądzie, przy urnach wyborczych”.
Kampania „Cała Polska czyta dzieciom” zyskała rozgłos za granicą. Wśród naśladowców i partnerów, którym fundacja pomogła wprowadzić kampanie czytania dzieciom wzorowane na polskim przykładzie znalazły się Czechy, Słowacja, Litwa i Ukraina.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
| Data publikacji | 27.10.2017, 17:31 |
| Źródło informacji | FCA Poland S.A. |
| Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Od plantacji na salony: jagodowe przetwory wśród laureatów „Złotych Innowacji 2025”
W Teatrze Kamienica w Warszawie ogłoszono wyniki konkursu „Złote Innowacje FMCG & Retail 2025” - jednego z najważniejszych wydarzeń branży spożywczej i handlu detalicznego w Polsce. W tegorocznej edycji polskie przetwory z owoców jagodowych zdobyły złoto i dwa wyróżnienia.- 06.11.2025, 12:56
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw
-
Image
Inkluzywna higiena tematem europejskiej debaty marki Tork
Wyniki badania Tork wykazały, że tylko jedna na pięć toalet w miejscach publicznych spełnia oczekiwania dotyczące higieny i czystości. Ponadto aż 52% osób podejmuje działania po negatywnych doświadczeniach z wizyty w łazience o dużym natężeniu ruchu - skraca pobyt w obiekcie, wystawia niepochlebne opinie - co bezpośrednio wpływa na przychody i wizerunek danej firmy.- 06.11.2025, 08:30
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: Tork
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ