Newsletter

Zdrowie i styl życia

Największym ograniczeniem konsumpcji owoców i warzyw jest postrzeganie ich jako dodatek

16.10.2020, 09:00aktualizacja: 19.10.2020, 08:56

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw (1)
Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw (1)
Warzywa i owoce powinny stanowić połowę, tego co jemy. Jak pokazują „Narodowe badania konsumpcji warzyw i owoców” uważamy je za zdrowe, ale nie preferujemy na naszych talerzach. Większość Polaków nie wie, że powinniśmy jeść ich znacznie więcej i nie wie ile powinno się ich spożywać w ramach posiłku. Brak powszechnej świadomości znaczenia owoców i warzyw to kluczowe wyzwanie sektora. Liderzy kilkunastu organizacji branżowych współpracują by zmienić tę sytuację.

98% dorosłych Polaków wie, że warto jeść warzywa i owoce, zna ich zalety i postrzega jako zdrowe. Jednak tylko co szósty przekłada te percepcje „na talerz” i spożywa je w odpowiedniej ilość. 3/4 nie wie, ile warzyw i owoców powinno się jeść. Połowa Polaków je owoców i warzyw bardzo mało. Duża część nie je ich codziennie, a tym bardziej nie towarzyszą one każdemu posiłkowi. Pokutuje też przekonanie, że przygotowanie warzyw i owoców jest trudne i czasochłonne. To wyniki badań realizowanych w 2020 roku przez Kantar dla Krajowego Związku Grup Producentów Warzyw i Owoców.

„Koszyk warzyw i owoców to nasze dobro narodowe, które na świecie jest postrzegane jako naturalne, zdrowe, o wyjątkowych walorach zdrowotnych i smakowych. O tym często my sami Polacy zapominamy. Dzięki współpracy wszystkich organizacji, wiedzy i wymianie doświadczeń, pojawia się ogromna szansa by promować nasze polskie owoce i warzywa. Musimy przekazać każdemu, że warzywa powinny zajmować co najmniej połowę talerza, a na deser trzeba jeść owoce. I to się dzieje” - mówi Paulina Kopeć, Unia Owocowa.

Liderzy branżowych organizacji producentów i przetwórców uznali, że budowanie świadomości podstawowej roli warzyw i owoców jest zadaniem całego sektora. Szczególną odpowiedzialność w tej kwestii biorą na siebie projekty realizowane w ramach Funduszu Promocji Owoców i Warzyw.

Dzień Owoców i Warzyw jest okazją spotkania przedstawicieli organizacji producenckich i jednostek naukowych. Uznali oni, że upowszechnienie talerza pełnego warzyw i owoców oraz integracja wokół tej idei całego środowiska, to najważniejsze dziś zadanie organizacji branżowych.

W podejmowanych działaniach plantatorom sprzyjają trendy. Na całym świecie rośnie konsumpcja, a 2021 ustanowiono Światowym Rokiem Owoców i Warzyw.

Projekt „Połowa Sukcesu – promocja spożycia owoców i warzyw oraz ich przetworów” realizowany jest przez agencję strategiczną INSPIRE smarter branding dla Krajowego Związku Grup Producentów Owoców i Warzyw. Za opracowanie systemu identyfikacji wizualnej odpowiada agencja brandingowa Studio Otwarte. Zadania finansowane są ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw.

Więcej opinii na kanale Czas na polskie

Prezentacja SIW na stronie polowasukcesu.pl

#PołowaTegoCoJemy #PołowaSukcesu

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 16.10.2020, 09:00
Źródło informacji Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Pozostałe z kategorii

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ