Pobierz materiał i Publikuj za darmo

98% dorosłych Polaków wie, że warto jeść warzywa i owoce, zna ich zalety i postrzega jako zdrowe. Jednak tylko co szósty przekłada te percepcje „na talerz” i spożywa je w odpowiedniej ilość. 3/4 nie wie, ile warzyw i owoców powinno się jeść. Połowa Polaków je owoców i warzyw bardzo mało. Duża część nie je ich codziennie, a tym bardziej nie towarzyszą one każdemu posiłkowi. Pokutuje też przekonanie, że przygotowanie warzyw i owoców jest trudne i czasochłonne. To wyniki badań realizowanych w 2020 roku przez Kantar dla Krajowego Związku Grup Producentów Warzyw i Owoców.
„Koszyk warzyw i owoców to nasze dobro narodowe, które na świecie jest postrzegane jako naturalne, zdrowe, o wyjątkowych walorach zdrowotnych i smakowych. O tym często my sami Polacy zapominamy. Dzięki współpracy wszystkich organizacji, wiedzy i wymianie doświadczeń, pojawia się ogromna szansa by promować nasze polskie owoce i warzywa. Musimy przekazać każdemu, że warzywa powinny zajmować co najmniej połowę talerza, a na deser trzeba jeść owoce. I to się dzieje” - mówi Paulina Kopeć, Unia Owocowa.
Liderzy branżowych organizacji producentów i przetwórców uznali, że budowanie świadomości podstawowej roli warzyw i owoców jest zadaniem całego sektora. Szczególną odpowiedzialność w tej kwestii biorą na siebie projekty realizowane w ramach Funduszu Promocji Owoców i Warzyw.
Dzień Owoców i Warzyw jest okazją spotkania przedstawicieli organizacji producenckich i jednostek naukowych. Uznali oni, że upowszechnienie talerza pełnego warzyw i owoców oraz integracja wokół tej idei całego środowiska, to najważniejsze dziś zadanie organizacji branżowych.
W podejmowanych działaniach plantatorom sprzyjają trendy. Na całym świecie rośnie konsumpcja, a 2021 ustanowiono Światowym Rokiem Owoców i Warzyw.
Projekt „Połowa Sukcesu – promocja spożycia owoców i warzyw oraz ich przetworów” realizowany jest przez agencję strategiczną INSPIRE smarter branding dla Krajowego Związku Grup Producentów Owoców i Warzyw. Za opracowanie systemu identyfikacji wizualnej odpowiada agencja brandingowa Studio Otwarte. Zadania finansowane są ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw.
Więcej opinii na kanale Czas na polskie
Prezentacja SIW na stronie polowasukcesu.pl
#PołowaTegoCoJemy #PołowaSukcesu
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 16.10.2020, 09:00 |
Źródło informacji | Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Polacy zostają na wakacje w kraju. Będziemy wypoczywać rodzinnie i coraz częściej z dala od tłumów
W badaniach aż 40% Polaków deklaruje, że tegoroczne wakacje spędzi wyłącznie w Polsce [1]. To ponad dwa razy więcej niż rok wcześniej, mimo że średnie ceny noclegów rosną. Według danych OLX w maju 2025 r. wynosiły o około 3,5% więcej niż w 2024 r. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie zwiększa się także dostępność ofert – w ciągu ostatniego roku w serwisie pojawiło się niemal 23 tysiące nowych ogłoszeń.- 26.06.2025, 08:00
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: OLX
-
Image
Eksperci: indywidualne decyzje i zachowania każdego z nas kształtują obraz zdrowia publicznego PAP
Zdrowie publiczne w głównej mierze zależy od naszych indywidualnych postaw i decyzji w zakresie odżywiania się, stosowania używek, aktywności fizycznej i profilaktyki - wskazali eksperci Narodowego Instytutu Zdrowia Publicznego PZH-PIB i Ministerstwa Zdrowia podczas konferencji prezentującej najnowszy raport pt.: „Sytuacja zdrowotna ludności Polski i jej uwarunkowaniach 2025”.- 24.06.2025, 13:17
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Czy polska rodzina ma czas dla siebie? Nowe badanie pokazuje, że choć spędzamy czas razem - brakuje nam planu, dobrych nawyków rodzinnych i spokoju
Aż 71% Polaków deklaruje, że codziennie spędza czas z rodziną. Jednak za tą optymistyczną statystyką kryje się także obraz codziennego przeciążenia, stresu i braku wspólnych rodzinnych nawyków - wynika z badania społecznego realizowanego przez ARC Rynek i Opinia przeprowadzonego na zlecenie Intelligent Technologies S.A., twórcy aplikacji Im2be.- 23.06.2025, 15:00
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: Intelligent Technologies S.A.
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ