Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Zarząd Answear.com SA ("Spółka") przekazuje do publicznej wiadomości wstępne wybrane dane dotyczące sprzedaży Spółki za III kwartał 2023 r. oraz 9 miesięcy 2023 r. wraz z wartościami porównawczymi za III kwartał 2022 r. oraz 9 miesięcy 2022 r.
Wstępne dane dotyczące sprzedaży za III kwartał 2023 r. oraz 9 miesięcy 2023 r.:
- W trzecim kwartale 2023 r. sprzedaż online (1) wzrosła o 13,5% w porównaniu do analogicznego okresu 2022 r., osiągając kwotę 276,3 mln zł (III kwartał 2022 r.: 243,5 mln zł). Sprzedaż online za 9 miesięcy 2023 r. wyniosła 827,0 mln zł i wzrosła o 36,2% w porównaniu do 9 miesięcy 2022 r., w którym zanotowano sprzedaż online w wysokości 607,2 mln zł.
- Przychody ze sprzedaży według sprawozdawczości MSSF (2) w trzecim kwartale 2023 r. wyniosły 272,6 mln zł osiągając dynamikę 3Q2023 / 3Q2022 na poziomie 16,7% (III kwartał 2022 r.: 233,5 mln zł). Przychody ze sprzedaży za 9 miesięcy 2023 r. wyniosły 827,0 mln zł i wzrosły o 36,1% w porównaniu do 9 miesięcy 2022 r., w którym przychody ze sprzedaży wyniosły 609,2 mln zł.
Komentarz Zarządu do danych liczbowych:
- trudne warunki makroekonomiczne notowane we wskaźnikach sprzedaży detalicznej spowodowały, że otoczenie rynkowe dla branży fashion stało się bardzo wymagające, a spowolnienie i słabnący popyt konsumencki, którego pierwsze oznaki Spółka zaobserwowała już w ostatnich tygodniach czerwca, widoczne były w całym trzecim kwartale br.
- w I połowie 2023 roku Answear zrealizował sprzedaż powyżej zakładanych planów, czego efektem było wejście w okres letnich wyprzedaży z dobrze odsprzedaną kolekcją SS23, a w konsekwencji z niskim poziomem zapasów. Mniejsza presja na wyprzedaż poniżej zakładanej marży spowodowała, że Spółka nie angażowała się w udział w agresywnej wojnie cenowej mającej miejsce w tym okresie, ze względu na działanie konkurencji;
- wprowadzone przez Spółkę zgodnie z obowiązującym prawem regulacje Omnibus spowodowały, że promocje cenowe są obecnie postrzegane przez klientów jako mniej atrakcyjne. Sprzedaż w internecie polega na stopniowym i kilkukrotnym obniżaniu ceny w czasie sezonu, natomiast wynikająca z dyrektywy omnibus informacja o procentowej obniżce aktualnej ceny promocyjnej produktu względem ostatniej najniższej ceny w okresie 30 dni nie jest tak silnym motywatorem do podjęcia decyzji zakupowej, jak stosowana wcześniej informacja o przecenie względem tzw. "ceny pierwszej";
- przedłużające się lato i wyjątkowo ciepły wrzesień zarówno w Polsce jak i w pozostałych krajach, na których Answear prowadzi działalność, spowodowały realizację sprzedaży wyraźnie poniżej zakładanych celów: klienci w tym miesiącu nie wykazywali już zainteresowania kolekcją letnią, a potrzeba zakupów kolekcji jesiennej została odroczona w czasie;
- marka PRM poszerzająca ofertę Spółki o segment luxury streetwear _ fashion realizowała zakładane budżety, poza miesiącem wrześniem, w którym niższy popyt kształtowany był przez warunki pogodowe;
- warto odnotować również bardziej wymagającą bazę 3Q 2022, której efektem są niższe dynamiki wzrostu w 3Q 2023 w porównaniu do dynamik rdr zanotowanych w poprzednich kwartałach bieżącego roku.
Osiągnięte wyniki sprzedażowe poniżej założonych planów będą zdaniem Zarządu miały przełożenie na rentowność Spółki w tym okresie. Pomimo tego faktu oraz opisanych powyżej czynników Zarząd Answear.com SA zwraca uwagę, że Spółka osiągnęła dodatnią dynamikę wzrostu sprzedaży w 3Q 2023, a dynamika odnotowana kumulatywnie w okresie 9 miesięcy 2023 r. stawia Answear.com SA wśród liderów w branży e-commerce fashion.
Objaśnienia:
(1) Sprzedaż online obejmuje zafiskalizowaną sprzedaż w danym okresie, z uwzględnieniem zafiskalizowanych, czyli dokonanych przez klientów i przyjętych na magazyn zwrotów w tym okresie, jak również sprzedaż prowadzoną na zasadach komisu wyrażoną w pełnej wartości (w cenie sprzedaży netto do klienta) oraz opłaty klientów za transport przesyłek o wartości poniżej progu darmowej dostawy;
(2) Przychody ze sprzedaży według sprawozdawczości MSSF obejmują przychody ze sprzedaży towarów zakupionych na rachunek własny i przychody ze sprzedaży usług, czyli głównie prowizje z tytułu sprzedaży komisowej, prowizję za prowadzenie sklepu www.wearmedicine.com oraz opłaty klientów za transport przesyłek poniżej progu darmowej dostawy. Przychody ze sprzedaży uwzględniają również wartość rezerw na spodziewane w kolejnym okresie zwroty dotyczące sprzedaży z raportowanego okresu oraz wartość rezerwy na program lojalnościowy dla klientów.
Zastrzeżenie: Spółka informuje, że przedstawione dane sprzedażowe są wstępne, a ich obliczenia zostały dokonane według aktualnej wiedzy Zarządu i mogą różnić się od ostatecznych danych za III kwartał 2023 r. oraz 9 miesięcy 2023 r., które będą znane po pełnym zamknięciu ksiąg rachunkowych.
Więcej na: http://biznes.pap.pl/pl/reports/espi/all,0,0,0,1
kom espi zdz
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 03.10.2023, 17:42 |
Źródło informacji | ESPI |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |