Newsletter

Innowacyjne podejście do ubezpieczeń sprawdziło się. Beesafe pięć lat na rynku

10.02.2025, 09:00aktualizacja: 10.02.2025, 09:00

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Beesafe (1)
Beesafe (1)
Numer rejestracyjny auta i data urodzenia jego właściciela - od 2020 r. tyle wystarcza, by wyliczyć wysokość polisy OC/AC. Marka Beesafe, która wprowadziła na polski rynek umożliwiający to innowacyjny kalkulator online, świętuje właśnie swoje pięciolecie oraz przekroczenie poziomu pół miliona sprzedanych polis. W międzyczasie zwiększyła portfolio o ubezpieczenia w innych obszarach, a z jej zaawansowanych rozwiązań technologicznych zaczęły korzystać kolejne spółki Vienna Insurance Group.

Beesafe powstał jako start-up ubezpieczeniowy z inicjatywy Vienna Insurance Group (VIG). Od początku stawiał na zwinność technologiczną i jak najlepsze doświadczenie klienta poprzez maksymalne upraszczanie procesów. Owocem tego był pierwszy w Polsce e-kalkulator, który po podaniu jedynie numeru rejestracyjnego auta i daty urodzenia jego właściciela, w kilka sekund wyliczał wysokość polisy OC/AC, oferując najlepsze na rynku doświadczenie klienta - 4.7 w ocenach klientów w Google to najlepszy wynik na rynku ubezpieczeniowym. 

Stopniowo marka wprowadzała proste kalkulatory online umożliwiające zakup kolejnych ubezpieczeń, np. NNW szkolnego, ubezpieczenia mieszkań czy rowerów. Rozwiązania technologiczne Beesafe zyskały też szersze uznanie w grupie VIG - korzystają z nich także marki Benefia, Compensa, Wiener - póki co w Polsce, jednak niebawem również w innych krajach europejskich. Beesafe stworzył też pierwszy w grupie VIG proces sprzedaży, w którym zainteresowani mogą w ramach jednej kalkulacji poznać oferty OC/AC różnych marek ubezpieczeniowych.

Ubezpieczeniowy brand z pszczołą w nazwie okazał się pionierem nie tylko w kwestii rozwiązań technologicznych, ale i odważnych decyzji, wynikających z dogłębnej analizy rynku. W obliczu rosnącej inflacji, a tym samym przewidywanego wzrostu kosztów likwidacji szkód, firma jako jedna z pierwszych zdecydowała się na zwiększenie składek OC/AC.

„Rynek reagował z dużym opóźnieniem, więc początkowo bardzo boleśnie odczuliśmy podniesienie stawek polis. Nasza sprzedaż w 2023 r. w zestawieniu z 2022 r. spadła. Była to trudna sytuacja, a jednocześnie konieczna i w dłuższej perspektywie dobra decyzja. Dzięki niej teraz - w sytuacji realnego odzwierciedlenia kosztów likwidacji w cenie ubezpieczenia - Beesafe jest rentowny. W 2024 r. zanotowaliśmy ponad 20-procentowy wzrost przypisu z polis komunikacyjnych oraz 40-procentowy wzrost sprzedaży ubezpieczeń mieszkań i domów” - mówi Rafał Mosionek, CEO Beesafe. „Cieszy nas też, że pięciolecie firmy świętujemy z dynamicznym rozwojem w innych obszarach. Rok 2024 zakończyliśmy z rekordowym - 130-procentowym wzrostem sprzedaży NNW szkolnego” - dodaje.

W ostatnich latach znaczące zmiany zaszły również w strukturze przychodów tej spółki. W 2021 r. aż 98% przychodów pochodziło z ubezpieczeń, natomiast usługi IT i doradcze stanowiły tylko 2%. Dzięki systematycznej dywersyfikacji, w 2024 r. proporcje te wyniosły odpowiednio 60% oraz 40%, co dowodzi rosnącego znaczenia Beesafe jako dostawcy usług innych niż związanych ze sprzedażą ubezpieczeń. 

Po trudniejszym czasie marka na nowo nabiera rozpędu i planuje dalszy rozwój. Ważnym jego aspektem będzie kontynuacja i rozszerzanie transferu technologii w obrębie VIG.

„Z biegiem lat Beesafe stał się także dostawcą technologicznym, a nie tylko dystrybutorem produktów ubezpieczeniowych. Istotna część przychodów spółki płynie obecnie z rozwiązań technologicznych oraz ultrainnowacyjnych projektów, w tym w ramach naszego Customer Experience Competence Center. Nasze pionierskie doświadczenia rynkowe i odważne decyzje z przeszłości procentują” - mówi Rafał Mosionek z Beesafe. „Przykładowo w 2024 r. rozbudowaliśmy kompetencje w zakresie zastosowania sztucznej inteligencji, wdrażając szereg rozwiązań w grupie VIG w Polsce. Ponadto platforma e-commerce Beesafe dzięki zwinnej architekturze daje dużą swobodę w integracji z partnerami biznesowymi. To pole m.in. do dystrybucji mikroproduktów ubezpieczeniowych, które mogą być oferowane np. w oparciu o rozwiązania afiliacyjne, a najszybsze wdrożenie było możliwe w cztery dni” - dodaje. 

„Upraszczając procesy i koncentrując się na doświadczeniu użytkownika dzięki naszej technologii, my jako ludzie - klienci i pracownicy - mamy więcej przestrzeni na to, żeby skupić się na rzeczach najważniejszych. Na koniec dnia to człowiek jest zawsze w centrum naszej uwagi”- podsumowuje Rafał Mosionek z Beesafe.

Źródło informacji: Beesafe

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 10.02.2025, 09:00
Źródło informacji Beesafe
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Pozostałe z kategorii

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ