Newsletter

Inteligentne zakupy w aplikacji bankowej zwycięzcą PekaoCoders

16.12.2019, 17:58aktualizacja: 16.12.2019, 17:58

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

PAP/M. Kmieciński (1)
PAP/M. Kmieciński (1)
Dziewięć drużyn z całej Polski walczyło w finałowym hackathonie PekaoCoders, zorganizowanym przez Bank Pekao S.A. Najlepsza okazała się grupa Nieracjonalny Traktor, której aplikacja – PeoShop, umożliwia stworzenie listy zakupów na podstawie danych z paragonów. Zwycięski projekt ma szansę na to, że bank włączy go do swojego portfolio produktów.

Uczestnicy finału mieli za zadanie zaprojektowanie rozwiązania dla klienta detalicznego przy wykorzystaniu udostępnionych im, zanonimizowanych danych z kart płatniczych. To wszystko odbywało się pod hasłem: „Co Bank może zrobić dla Ciebie?”. Drużyny zastanawiały się, w jakim celu mogą użyć udostępnionych danych. A było ich sporo, gdyż Bank Pekao S.A. jest jednym z głównych dostawców terminali w Polsce. „Na podstawie tych danych uczestnicy mieli opracować rozwiązanie, z którego sami chcieliby korzystać w naszym banku” – mówił Jan van der Saar, dyrektor Laboratorium Innowacji Banku Pekao S.A.

Grudniowa edycja była zwieńczeniem całorocznych zmagań. W finale wzięło udział 9 zespołów z całej Polski: laureaci wszystkich 6 edycji (Warszawa, Lublin, Kraków, Łódź, Rzeszów, Wrocław) oraz 3 zespoły z drugiego miejsca (Warszawa, Łódź, Wrocław). W finale zostało wyłonionych trzech zwycięzców.

Finał polegał na 4-minutowych prezentacjach każdej z grup. Po takiej prezentacji jury miało 3 minuty na zadawanie pytań członkom danej drużyny. Pomysły oceniane były w 6 kategoriach.

„Ważne kryterium stanowił sposób, w jaki uczestnicy korzystali z udostępnionych danych. Ale najważniejsza była dla nas możliwość zrealizowania pomysłu w praktyce” – zaznaczył Bartosz Zborowski, dyrektor Departamentu Innowacji i Płatności Banku Pekao S.A.

Jurorzy zwracali również uwagę na korzyści, jakie przyniosłoby wprowadzenie nowego rozwiązania. „To, co mnie ujęło w czasie wszystkich prezentacji, to pomysłowość młodych ludzi i to w jak nieszablonowy sposób myślą” – przyznał Marek Tomczuk, wiceprezes Zarządu Banku Pekao S.A. odpowiedzialny za bankowość detaliczną.

Wiele grup skupiła się na kwestii oszczędzania. Niektórzy zwracali też uwagę na edukację młodych pokoleń. „Zwycięzcy wybrali rozwiązania, które są przydatne na co dzień. Dotyczą organizowania zakupów i wykorzystywania danych z paragonów w codziennym życiu. To zadecydowało o ostatecznej punktacji” – przyznał wiceprezes Tomczuk.

Do hackathonu można było dołączyć zarówno z zespołem, jak i indywidualnie. Mając gotowy pomysł lub pracując nad nim dopiero w czasie sesji. Pracę zespołów na bieżąco monitorowali mentorzy z doświadczeniem w IT i rozwijaniu produktów bankowych. Wśród uczestników znaleźli się matematycy, informatycy, ale też humaniści. „To nie jest tak, że grupa bankowców zamyka się w gabinecie i wymyśla coś dla klienta, tylko wciągamy naszych potencjalnych klientów w szukanie i kreowanie nowych rozwiązań” – powiedział dyrektor Zborowski.

Pula nagród w konkursie wyniosła 90 tys. zł. Poza nagrodami finansowymi na uczestników czekały też nagrody rzeczowe oraz możliwość wzięcia udziału w płatnym programie stażowym. Zwycięska grupa otrzymała czek na 18 tys. zł.

Celem hackathonu jest też pozyskanie utalentowanych osób do kadr banku. Niektórzy z uczestników eliminacyjnych hackathonów czy organizowanych przez Pekao service jamów znaleźli zatrudnienie w banku. W czasie narad jury dział HR przedstawił uczestnikom swoją prezentację i zachęcił zebranych do aplikowania.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 16.12.2019, 17:58
Źródło informacji Centrum Prasowe PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ