Pobierz materiał i Publikuj za darmo
![PAP/M. Kmieciński (1)](/sites/default/files/styles/open_article_750/public/2019-12/20191217/34869669_1.jpg?itok=RBRiZWxk)
Uczestnicy finału mieli za zadanie zaprojektowanie rozwiązania dla klienta detalicznego przy wykorzystaniu udostępnionych im, zanonimizowanych danych z kart płatniczych. To wszystko odbywało się pod hasłem: „Co Bank może zrobić dla Ciebie?”. Drużyny zastanawiały się, w jakim celu mogą użyć udostępnionych danych. A było ich sporo, gdyż Bank Pekao S.A. jest jednym z głównych dostawców terminali w Polsce. „Na podstawie tych danych uczestnicy mieli opracować rozwiązanie, z którego sami chcieliby korzystać w naszym banku” – mówił Jan van der Saar, dyrektor Laboratorium Innowacji Banku Pekao S.A.
Grudniowa edycja była zwieńczeniem całorocznych zmagań. W finale wzięło udział 9 zespołów z całej Polski: laureaci wszystkich 6 edycji (Warszawa, Lublin, Kraków, Łódź, Rzeszów, Wrocław) oraz 3 zespoły z drugiego miejsca (Warszawa, Łódź, Wrocław). W finale zostało wyłonionych trzech zwycięzców.
Finał polegał na 4-minutowych prezentacjach każdej z grup. Po takiej prezentacji jury miało 3 minuty na zadawanie pytań członkom danej drużyny. Pomysły oceniane były w 6 kategoriach.
„Ważne kryterium stanowił sposób, w jaki uczestnicy korzystali z udostępnionych danych. Ale najważniejsza była dla nas możliwość zrealizowania pomysłu w praktyce” – zaznaczył Bartosz Zborowski, dyrektor Departamentu Innowacji i Płatności Banku Pekao S.A.
Jurorzy zwracali również uwagę na korzyści, jakie przyniosłoby wprowadzenie nowego rozwiązania. „To, co mnie ujęło w czasie wszystkich prezentacji, to pomysłowość młodych ludzi i to w jak nieszablonowy sposób myślą” – przyznał Marek Tomczuk, wiceprezes Zarządu Banku Pekao S.A. odpowiedzialny za bankowość detaliczną.
Wiele grup skupiła się na kwestii oszczędzania. Niektórzy zwracali też uwagę na edukację młodych pokoleń. „Zwycięzcy wybrali rozwiązania, które są przydatne na co dzień. Dotyczą organizowania zakupów i wykorzystywania danych z paragonów w codziennym życiu. To zadecydowało o ostatecznej punktacji” – przyznał wiceprezes Tomczuk.
Do hackathonu można było dołączyć zarówno z zespołem, jak i indywidualnie. Mając gotowy pomysł lub pracując nad nim dopiero w czasie sesji. Pracę zespołów na bieżąco monitorowali mentorzy z doświadczeniem w IT i rozwijaniu produktów bankowych. Wśród uczestników znaleźli się matematycy, informatycy, ale też humaniści. „To nie jest tak, że grupa bankowców zamyka się w gabinecie i wymyśla coś dla klienta, tylko wciągamy naszych potencjalnych klientów w szukanie i kreowanie nowych rozwiązań” – powiedział dyrektor Zborowski.
Pula nagród w konkursie wyniosła 90 tys. zł. Poza nagrodami finansowymi na uczestników czekały też nagrody rzeczowe oraz możliwość wzięcia udziału w płatnym programie stażowym. Zwycięska grupa otrzymała czek na 18 tys. zł.
Celem hackathonu jest też pozyskanie utalentowanych osób do kadr banku. Niektórzy z uczestników eliminacyjnych hackathonów czy organizowanych przez Pekao service jamów znaleźli zatrudnienie w banku. W czasie narad jury dział HR przedstawił uczestnikom swoją prezentację i zachęcił zebranych do aplikowania.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 16.12.2019, 17:58 |
Źródło informacji | Centrum Prasowe PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Salonik biznesowy PLL LOT Polonez na lotnisku Chopina w Warszawie zyska zupełnie nowe wnętrze
- 03.07.2024, 13:33
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PLL LOT
-
Należąca do EIG spółka Pearl Pipelines finalizuje program refinansowania długu uprzywilejowanego o wartości ponad 11 mld USD
Całkowity kapitał zainwestowany w ramach 49% udziałów spółki w Aramco Oil Pipelines sięga ok. 13 mld USD; uzyskane środki zapewniają wsparcie bezpośrednich inwestycji zagranicznych w Królestwie Arabii Saudyjskiej, których kapitał w blisko 65% pochodzi z inwestycji dokonanych poza Królestwem.- 03.07.2024, 12:50
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Business Wire
-
Image
T-Mobile wprowadza Cyber Know, autorskie rozwiązanie zapobiegające atakom socjotechnicznym
Intensywna cyfryzacja i powszechne korzystanie z, także prywatnych, urządzeń mobilnych w biznesie powoduje, że cyberprzestępcy nieustannie doskonalą swoje techniki ataków. Phishing i smishing, wykorzystujące wiadomości e-mail i SMS do wyłudzania danych, są wciąż jednymi z najczęściej stosowanych metod infiltracji systemów informatycznych. W odpowiedzi na te zagrożenia T-Mobile Polska wprowadza nową usługę - Cyber Know. Usługa ta została stworzona z myślą o podnoszeniu świadomości pracowników i zwiększaniu poziomu bezpieczeństwa w instytucjach oraz w biznesie.- 03.07.2024, 12:46
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: T-Mobile