Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Poczdam, 29 kwietnia 2015 - Z powodu opóźnień lotniczych i odwołanych lotów polscy pasażerowie tracą nie tylko czas, ale i pieniądze. Aktualne badanie dostawcy usług w zakresie odszkodowań lotniczych - refund.me (www.refund.me/pl) - wykazało, że Polacy rezygnują dobrowolnie z wypłaty odszkodowań, gdyż nie egzekwują oni swoich praw. Polscy pasażerowie zostawiają rocznie w rękach linii lotniczych 21 milionów złotych, które zgodnie z prawem im przysługują.
29 miliardów złotych - tyle wynosi suma, która przysługuje rocznie pasażerom na całym świecie. Niestety większość pasażerów nie zna swoich praw, upoważniających ich do odszkodowania. W zeszłym roku polscy pasażerowie mogli otrzymać 21 milionów złotych w ramach reklamacji, których nie złożyli. W razie opóźnienia, odwołania lotu i nadkompletu pasażerów, aż do 2 390 zł odszkodowania przysługuje pojedynczemu pasażerowi. Suma ta stanowi 63% średniej krajowej płacy.
Obecne kwoty odszkodowań mówią same za siebie: Polacy dochodzą sądownie należności w wysokości zaledwie 419 000 zł rocznie. Na jednego pasażera przypada tylko 9 groszy. Przyczyną tego stanu rzeczy jest to, że tylko 2% upoważnionych do uzyskania odszkodowania dochodzi odszkodowania od linii lotniczej.
„90% polskich pasażerów nie jest świadoma faktu, że w wypadku opóźnienia, odwołania lotu lub nadkompletu pasażerów mogą oni uzyskać odszkodowanie dochodzące nawet do 2 390 zł - wyjaśnia Eve Büchner, założycielka i CEO firmy refund.me. - Poza tym wielu pasażerów nie ma odwagi zwrócić się po odszkodowanie do linii lotniczych mających ugruntowaną pozycję, ponieważ uważają oni, że wniosek zakończy się fiaskiem. refund.me zatrudnia międzynarodowy zespół prawników i współpracuje z kancelarią prawniczą w Polsce. Jeśli linia lotnicza odmawia wypłaty odszkodowania, pozywamy ją do sądu, a tylko w wypadku wygrania sprawy klient opłaca prowizję”.
Dalsze informacje: https://www.refund.me/pl/informacje-w-mediach/
http://data.worldbank.org/indicator/IS.AIR.PSGR
KONTAKT:
tel. +49. 16093603435
e-mail: press@refund.me
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 29.04.2015, 14:43 |
Źródło informacji | refund.me |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
GlobalLogic i Hitachi otwierają nowoczesne Security Operations Center w Krakowie
Hitachi Cyber i GlobalLogic otwierają nowoczesne Centrum Operacji Bezpieczeństwa (SOC) w Krakowie, łącząc zaawansowaną technologię z ekspercką wiedzą w zakresie bezpieczeństwa oraz inżynierii cyfrowej.- 07.01.2025, 11:43
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: GlobalLogic
-
Image
Chwilowo.pl: zagrożenia związane z korzystaniem z chwilówek online
Chwilówki online kuszą szybkością i dostępnością, stając się popularnym rozwiązaniem w nagłych sytuacjach finansowych. Jednak za wygodą tego typu pożyczek kryją się istotne ryzyka, które mogą wpędzić w spiralę zadłużenia lub narazić na wysokie koszty. Warto wiedzieć, jakie zagrożenia wiążą się z korzystaniem z chwilówek, aby podejmować świadome decyzje i unikać finansowych pułapek.- 07.01.2025, 11:21
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Finelf.com
-
Image
Zrównoważony rozwój na pierwszym planie - jak firmy zdobywają zaufanie klientów?
Aż 60% polskich konsumentów oczekuje od firm większej aktywności w informowaniu o działaniach proekologicznych. W obliczu rosnącej świadomości ekologicznej przejrzystość i konkretne inicjatywy w zakresie zrównoważonego rozwoju stały się kluczowe dla wiarygodności przedsiębiorstw. Badanie Circular Voice*, przeprowadzone przez Stena Recycling w pięciu krajach, w tym w Polsce, pokazuje, że firmy muszą wzmocnić swoje zaangażowanie w promowanie gospodarki obiegu zamkniętego (GOZ).- 07.01.2025, 11:00
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: Stena Recycling