Newsletter

LONGi przeznacza rekordową kwotę na badania i rozwój, jak donosi PV Tech

12.04.2018, 11:01aktualizacja: 12.04.2018, 11:01

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

XI'AN, Chiny, 11 kwietnia 2018 r. /PRNewswire/ - W niedawno opublikowanym przez "PV Tech" artykule na temat wiodącego producenta wysoko wydajnych, zintegrowanych modułów monokrystalicznych i członka organizacji Silicon Module Super League (SMSL) firmy LONGi Green Energy Technology podano do wiadomości, że firma LONGi wyznaczyła nowy rekord w branży energii solarnej w zakresie wydatków na badania i rozwój. W roku 2017 firma nie tylko przebiła dwóch dawnych liderów pod tym względem, firmy First Solar i SunPower, ale także wydała więcej w jednym roku niż jakikolwiek inny producent rozwiązań fotowoltaicznych do tej pory.

Zgodnie z opublikowanym niedawno rocznym raportem finansowym firmy LONGi za rok 2017 całkowite wydatki na badania i rozwój firmy w roku 2017 uległy niemal podwojeniu i osiągnęły poziom 1,1 miliarda RMB (175,7 miliona dolarów), co stanowi wzrost o 96,67% w porównaniu do kwoty 89,2 milionów dolarów wydanej w 2016 r.

Firma LONGi osiągnęła całkowity przychód na poziomie 16,362 miliarda RMB (2,59 miliarda dolarów) w roku 2017, co stanowi wzrost o niemal 42% w porównaniu do roku ubiegłego. Dlatego też wydatki na badania i rozwój stanowiły 6,77% przychodu za rok 2017.

Według danych z długofalowej analizy wydatków na badania i rozwój prowadzonej przez "PV Tech" i obejmującej wiodących producentów rozwiązań fotowoltaicznych jedynie firmie SunPower udało się zbliżyć do wyniku LONGi w 2015 roku, kiedy jej wydatki na badania i rozwój wyniosły 6% przychodu, a firma First Solar wydała 5,1% przychodu na badania i rozwój w roku 2011.

Firma LONGi znacząco przebiła dotychczasowych rekordzistów pod względem wydatków na badania i rozwój First Solar i SunPower. Obie firmy ograniczyły wydatki na badania i rozwój w roku 2017, z czego firma SunPower podjęła taką decyzję po raz pierwszy w ostatnich czterech latach, a First Solar zmniejszyła wydatki na badania i rozwój już trzeci rok z rzędu.

Natomiast firma LONGi zwiększa wydatki na badania i rozwój już od sześciu lat z rzędu i udało jej się utrzymać wysoki poziom inwestycji w tym zakresie w ostatnich czterech latach.

Początkowo firma LONGi specjalizowała się w produkcji sztabek i płytek monokrystalicznych, jednak w roku 2015 firma rozpoczęła także produkcję ogniw i modułów monokrystalicznych. Skupiając się na wysoko wydajnej technologii PERC (Passivated Emitter Rear Cell), firma niemal podwaja wydatki na badania i rozwój z roku na rok od roku 2016.

Według analityków „PV Tech" firma LONGi ustanowiła nowy rekord rocznych wydatków na badania i rozwój w branży energii solarnej przez zgłoszenie przychodów na poziomie 175,7 miliona dolarów.

Uprzedni rekord należał do firmy First Solar, która w 2014 r. zgłosiła 143,9 milionów dolarów przychodu. Firma First Solar pozostaje liderem pod względem łącznych wydatków; wydała w sumie 1,11 miliarda dolarów w latach 2007 do 2017.

Firma SunPower jest na drugim miejscu z łącznym poziomem wydatków w wysokości 663 miliona dolarów w tym samym okresie. Jednak firma LONGi przeskoczyła w klasyfikacji kilku producentów rozwiązań fotowoltaicznych i zajmuje obecnie trzecią pozycję, mając na swoim koncie łącznie 390 milionów dolarów wydanych na badania i rozwój od roku 2012.

Źródłowy artykuł opublikowany w "PV Tech" można znaleźć pod adresem: https://www.pv-tech.org/news/longi-sets-solar-industry-record-for-rd-spending

Zdjęcie - https://mma.prnewswire.com/media/665454/LONGi_Green_Energy_Technology.jpg

Źródło: LONGi Solar

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 12.04.2018, 11:01
Źródło informacji PR Newswire
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ