Newsletter

Priorytet Veolii na przyszłość - zwiększanie efektywności energetycznej

15.05.2018, 20:12aktualizacja: 15.05.2018, 20:12

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Stałe zwiększanie efektywności energetycznej, to priorytet grupy Veolia na przyszłość – powiedział podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego Gerard Bourland, dyrektor ds. aktywów energetycznych Veolia w Europie Środkowej i Wschodniej.

Gerard Bourland uczestniczył w panelu o trendach przyszłości w polskiej energetyce. Pytany o to, jakie znaczenie dla sektora może mieć digitalizacja, podkreślił, że jest ważna ze względu właśnie na efektywność energetyczną. Jak dodał, istotne jest, by w tym kontekście zacząć od podstaw. „Chcemy, by energetyka była bardziej efektywna, dlatego musimy zacząć od podstaw. Najpierw musimy zadbać o odpowiednie narzędzia, nowoczesną sieć przesyłową i pomiarową, właściwe budowanie sieci. Drugim podstawowym czynnikiem, bez którego nie osiągnęlibyśmy swoich celów, są wykwalifikowani pracownicy. Mając odpowiednie narzędzia i fachową wiedzę, mogą oni podejmować optymalne decyzje” - mówił Bourland. Podkreślił on, że Veolia działa właśnie w tym kierunku, bo zadbanie o te elementy pozwala na przeprowadzanie optymalizacji i w konsekwencji oferowanie klientom najlepszych produktów, dostosowanych do ich potrzeb.

Dyrektor wykonawczy ds. energetyki PKN Orlen, Jarosław Dybowski mówił, że digitalizacja jest stosunkowo łatwa do przeprowadzenia w obszarze handlu i w relacjach z klientami, natomiast trudniej o nią w kontekście wytwarzania i przesyłu energii, czyli tam, gdzie są aktywa. Jego zdaniem, jest to jednak kluczowe dla zbierania i analizowania danych o odbiorcach.

Również wiceprezes Zarządu Tauron Kamil Kamiński powiedział, że jego firma postrzega digitalizację poprzez pryzmat oczekiwań klienta. „Polska energetyka w kontekście digitalizacji dopiero zmierzy się z problemami, przez które już dawno przeszły inne sektory gospodarki, takie jak telekomunikacja czy bankowość”. „To jest gonitwa z czasem. Musimy jednak być dobrze przygotowani, by zarządzać wiedzą o kliencie, przy coraz bardziej skomplikowanej ofercie; chodzi o to, by nie było tak, że jedyną wiedza, jaką o naszych konsumentach mamy, są bilingi” - dodał.

Z kolei w ocenie prezesa Zarządu spółki Enea, Grzegorza Kowalika, sieci i dostawy energii do klienta - to obszary, gdzie pozostaje najwięcej do zrobienia, jeśli chodzi o digitalizację.

Paneliści podkreślili, że w kontekście stale zwiększającego się w społeczeństwie zużycia energii, powodowanego przez rozwój ekonomiczny, rozwijającą się urbanizację, zaawansowanie technologiczne i automatyzację w różnych dziedzinach życia, ważne jest odpowiednie zarządzanie zasobami energetycznymi, które pozwala na minimalizowanie strat, a tym samym oszczędności dla klientów i zyski dla producentów.

Grupa Veolia jest obecna w Polsce od 20 lat, działa w 75 miastach, w 41 zarządza sieciami ciepłowniczymi. Jest jednym z czołowych dostawców usług w zakresie zarządzania energią, gospodarki wodno-ściekowej i odpadowej. Zatrudnia ok. 4300 pracowników.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 15.05.2018, 20:12
Źródło informacji Centrum Prasowe PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ