Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Jak wskazano, w pierwszej połowie roku europejski koncern Airbus dostarczył do klientów 389 samolotów, czyli o 28 proc. więcej niż w analogicznym okresie ub. r. - kiedy zrealizował zamówienia na 303 maszyny. Wzmocnił sprzedaż efektywnych paliwowo samolotów z rodziny A320neo.
Natomiast amerykański Boeing w tym samym czasie znalazł nabywców na 239 samolotów, co oznacza spadek w porównaniu z tym samym okresem zeszłego roku, gdy dostarczył do klientów 378 maszyn. Według agencji spadek przyspieszał w kolejnych miesiącach - "drugi kwartał był słabszy niż pierwszy".
Dostawy samolotów Boeing 737, popularnych wąskokadłubowców pasażerskich średniego zasięgu, spadły w drugim kwartale do 24 sztuk z 89 w pierwszym i z 137 w drugim kwartale 2018 r.
Linie lotnicze chętnie zamawiały oszczędne paliwowo maszyny 737 Max - podkreśla agnecja. Boeingi 737 Max uziemiono jednak w marcu na niemal cztery miesiące w rezultacie dwóch katastrof - w Indonezji w październiku ub.r. i w Etiopii w marcu br. - w których zginęło łącznie 346 osób. Amerykański producent zawiesił dostawy Max - ów, ale kontynuował realizację zamówień na starszy model 737 - tzw. NG.
Przez trzy kolejne miesiące, do czerwca, Boeing nie otrzymał żadnych nowych zamówień na Maxy - podkreśla agencja. W czerwcu macierzysta spółka British Airways ogłosiła, że zamierza kupić 200 tego typu samolotów, co - jak wskazuje agencja - zostało odczytane jako gest wsparcia dla Boeinga. Amerykański koncern nie zaliczył jednak tego zamówienia do statystyki za pierwsze półrocze, bo transakcja nie została jeszcze sfinalizowana.(PAP)
autor: Magdalena Jarco
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 11.07.2019, 18:44 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |