Newsletter

Polski start-up RiftCat zdobywa rynek

16.06.2015, 15:50aktualizacja: 16.06.2015, 15:50

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Marek Antoniuk - CEO RiftCat
Marek Antoniuk - CEO RiftCat
Polski start-up RiftCat zdobywa rynek z pionierskim w skali światowej rozwiązaniem do obsługi aplikacji wirtualnej rzeczywistości. Rundę A finansowania poprowadził IdeaLab Venture Capital - fundusz inwestujący w podmioty we wczesnej fazie rozwoju.

Fundusz IdeaLab Venture Capital zainwestował w spółkę RiftCat - platformę internetową obsługującą gry i aplikacje działające w technologii VR (wirtualnej rzeczywistości). Możliwości jakie daje RiftCat czynią polskie rozwiązanie przełomowym. Przeglądanie aplikacji VR na platformie nie wymaga używania myszki i klawiatury, wystarczą tylko gogle do wirtualnej rzeczywistości.

Polski projekt jest innowacją na skalę światową, twórcy wyprzedzili pomysłem i realizacją największych gigantów z USA. W tydzień po premierze rozwiązaniem dedykowanym dla produkcji VR interesują się gracze z Europy i Stanów Zjednoczonych.

Gogle VR to z pozoru proste w konstrukcji urządzenie, wyglądem przypominające gogle narciarskie. Po ich założeniu użytkownik widzi obraz generowany przez wysokiej rozdzielczości wyświetlacz i przenosi się do zaprojektowanego komputerowo, trójwymiarowego świata, mając przy tym niesamowite wrażenie realizmu.

"Pracowaliśmy na platformą przez 2 lata i cały czas ją udoskonalamy. Liczba zarejestrowanych graczy rośnie z dnia na dzień i znacznie przekracza nasze oczekiwania sprzed premiery RiftCat’a. Gracze bardzo dobrze odebrali nasz produkt. W ślad za nimi poszli twórcy aplikacji VR, dla których RiftCat jest jednym z najlepszych miejsc do dystrybucji swojej twórczości" - mówi Marek Antoniuk, CEO RiftCat’a i twórca projektu.

"Po kilkumiesięcznej współpracy z zespołem szykujemy się na roadshow po Stanach Zjednoczonych w celu promocji projektu. RiftCat w niedalekiej przyszłości może złapać trakcję porównywalną do innych start-upów z branży. Przełomowym momentem dla projektu jest premiera gogli Oculus Rift zapowiadana na pierwszy kwartał 2016 roku" - mówi Piotr Zakrzewski, dyrektor Inwestycyjny w IdeaLab Venture Capital.

Rynek urządzeń i oprogramowania dedykowanego VR jest we wczesnej, ale dynamicznej fazie rozwoju. Raporty agencji K-Zero wskazują, że w 2018 rynek wyniesie 2,5 mld USD. W marcu 2014 roku Facebook przejął kickstarterowy projekt Oculus Rift za 2 mld USD. Kilka miesięcy po ujawnieniu tej transakcji Samsung ogłosił pracę nad własnym projektem o nazwie Gear VR. Gigant informatyczny Google również nie pozostaje w tyle. W sklepie Google Play pojawiły się już pierwsze aplikacje VR, a użytkownicy smartfonów mogą cieszyć się wirtualną rzeczywistością dzięki Google Cardboard - kartonowym goglom dedykowanym smartfonom na Androida.

IdeaLab Venture Capital to fundusz inwestycyjny, który został stworzony by wspierać utalentowanych ludzi z pasją i odwagą do budowania nowych i innowacyjnych firm. IdeaLab inwestuje w pomysły będące we wczesnej fazie rozwoju. Maksymalna kwota inwestycji to 1 milion złotych. W zamian za inwestycję IdeaLab obejmuje mniejszościowe udziały w spółce. W przeciwieństwie do typowego funduszu kapitału zalążkowego, IdeaLab aktywnie wspiera pomysłodawców w realizacji strategii. Obecnie fundusz poszukuje inwestycji z zakresu IT, nowych mediów, gier, odnawialnych źródeł energii jak i medycyny.

Strona projektu: https://riftcat.com/About

Film promocyjny: https://www.youtube.com/watch?v=V_NISAF5tTQ

Facebook: https://www.facebook.com/RiftCat?fref=ts

KONTAKT:

Zespół Rift Cat

Marek Antoniuk

tel. kom. +48 500 590 034

Katarzyna Wawrzeniuk

Łukasz Balukin

Wojciech Bancarzewski

-

IdeaLab Venture Capital

Michał Bachmacz

tel. kom. +48 696 212 648

e-mail: m.bachmacz@idealab.pl

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 16.06.2015, 15:50
Źródło informacji IdeaLab Venture Capital
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ