Pobierz materiał i Publikuj za darmo
WASZYNGTON, 16 maja 2019 r. /PRNewswire/ -- Nowy raport śledczy agencji prasowej Reuters ujawnił sposoby agresywnej promocji produktu podgrzewanego tytoniu IQOS przez Philip Morris International. Koncern reklamował produkt w serwisie Instagram i w innych mediach społecznościowych, docierając do milionów młodych ludzi na całym świecie. Raport unaocznia nieszczerość ze strony koncernu Philip Morris, który obiecał reklamować IQOS wyłącznie wśród palaczy, a nie wśród młodych i niepalących. To na tej obietnicy amerykańska Agencja Leków i Żywności oparła swoją decyzję co do wydania pozwolenia na sprzedaż IQOS w Stanach Zjednoczonych.
W ramach prewencyjnego opanowywania szkód koncern Philip Morris ogłosił tuż przed publikacją raportu Reuters, że firma zawiesiła „powiązane z produktami działania influencerów cyfrowych". Po raz kolejny Philip Morris zmienia działania dopiero po przyłapaniu koncernu na gorącym uczynku.
Zobowiązanie do reklamowania IQOS wyłącznie wśród palaczy okazało się kłamstwem. Przez miesiące koncern Philip Morris reklamował IQOS w mediach społecznościowych wśród milionów młodych ludzi, a firma zaprzestała tych działań dopiero po jej przyłapaniu. Podczas gry koncern Philip Morris starał się przedstawić sytuację jako odizolowaną pomyłkę dotyczącą opłacenia 21-letniego influencera w Rosji, raport Reuters przedstawia wiele przykładów reklamowania IQOS w serwisie Instagram, często z wykorzystaniem młodych i atrakcyjnych influencerów (organizacja Campaign for Tobacco-Free Kids także udokumentowała (wiele przypadków reklamowania IQOS w mediach społecznościowych). Prawdziwy obraz sytuacji to agresywna strategia marketingowa koncernu wdrożona w szeregu krajów. Od marca 2018 do marca 2019 r. wpisy w mediach społecznościowych ze znacznikiem #iqos wyświetlone zostały 179 milionów razy w serwisach Instagram i Twitter (dane pozyskane z Keyhole, narzędzia analizy mediów społecznościowych).
Ponadto koncern Philip Morris ignoruje inne kanały, przez które produkt IQOS promowany jest wśród młodych, w tym festiwale piwa, imprezy plażowe, pokazy mody sponsorowane w innych krajach i przedstawiany jest jako popularny produkt stylu życia. Koncern Philip Morris wdrożył strategię promowania IQOS, która dociera do najszerszego możliwego zakresu klientów, w tym do młodzieży (przykłady marketingu IQOS na świecie).
Stwierdzenie ze strony koncernu, że Philip Morris nie promuje IQOS wśród młodzieży nie zaskakuje. Ta sama firma twierdzi, że nigdy nie promowała marki Marlboro i innych papierosów wśród ludzi młodych. Problemu tego nie da się rozwiązać przez uznanie niewinności koncernu Philip Morris. W USA Agencja Leków i Żywności musi intensywnie monitorować marketing produktu IQOS po jego wejściu na rynek w tym roku. Jeżeli koncern Philip Morris będzie reklamować IQOS w USA za pomocą mediów społecznościowych i innych taktyk stosowanych w pozostałych krajach, Agencja Leków i Żywności powinna niezwłocznie wycofać pozwolenie na promowanie produktu. Pozostałe kraje, w których produkt IQOS jest w sprzedaży muszą rygorystycznie przestrzegać zakazów i ograniczeń co do reklamowania tytoniu i zagwarantować stosowanie tych samych wymogów w stosunku do IQOS.
Logo - https://mma.prnewswire.com/media/458701/campaign_for_tobacco_free_kids_logo.jpg
Źródło: Campaign for Tobacco-Free Kids
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 16.05.2019, 11:38 |
Źródło informacji | PR Newswire |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |