Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Jak podkreślił wiceprezes Banku Pekao S.A. Tomasz Styczyński, według raportu EY jedynie 15 proc. europejskich i 19 proc. globalnych banków jest gotowych do rewolucji przemysłowej 4.0. Zdecydowana większość, bo aż 68 proc. europejskich i 62 proc. globalnych banków, będzie gotowych na przełomie 2020 i 2021 roku.
„Na pewno jako bankowość korporacyjna nie jesteśmy jeszcze w erze post-digital” - podsumował.
Z kolei raport McKinsey, o którym wspomniał Tomasz Styczyński, wskazuje, że aż 50 proc. czasu pracy w bankowości korporacyjnej pochłania obecnie przetwarzanie i procesowanie danych.
„To jest właśnie przestrzeń do automatyzacji. Do tego warto włączyć kompleksową analizę dokumentacji, wyznaczanie ratingów, wymianę danych z klientem, obszar ryzyka. Według agencji ratingowej Moody’s, czas procesowania dokumentów po automatyzacji spada z 22 do 12 dni” - zaznaczył.
Wiceprezes mBank S.A. Adam Pers zauważył, że przełom związany z digitalizacją w bankowości korporacyjnej dopiero nastąpi. „Rola fintechów w digitalizacji bankowości korporacyjnej będzie jednak mniejsza, niż w bankowości detalicznej” - powiedział Adam Pers.
Według niego nastąpi przejście w stronę bankowości relacyjnej, gdzie doradca będzie wspierany przez nowe technologie. „Narzędzia mają mu jedynie podpowiadać, bo finalnie z klientem nadal będzie rozmawiać człowiek” - przekonywał wiceprezes mBanku.
Tomasz Styczyński również wyraził przekonanie, że nowe technologie nie zastąpią doradców bankowych. „Doradcy nie mają się czego obawiać. Sztuczna inteligencja i automatyzacja pomogą im w pracy i pozwolą spędzać więcej czasu z klientem. Ciężar pracy z back office przejdzie na front office” - zapewniał wiceprezes Banku Pekao.
Co spowalnia digitalizację w bankowości korporacyjnej? Zdaniem dyrektora Pionu Rozwoju i Utrzymania Aplikacji w PKO Banku Polskim Piotra Krawczyka, to brak wdrożenia cyfrowych procesów. „Bez tego wykorzystanie sztucznej inteligencji i związanych z nią technologii jest dość trudne” - mówił.
„Mamy duże ilości danych, ale one nie integrują się ze sobą, są często niekompatybilne, szczególnie w rozproszonych geograficznie systemach” - przyznawał prezes Deutsche Bank Polska S.A. Tomasz Kowalski.
Jak mówiła Executive Director - Change Management & Intelligent Automation w Goldman Sachs Magda Oleksiewicz, banki stopniowo zmieniają się w firmy technologiczne sprzedające usługi finansowe. Należy jednak ustrzec się przed wdrażaniem nowych technologii dla samego faktu ich wdrażania.
„Musimy wyjść od tego, dlaczego robimy dane wdrożenie. Ważne jest tworzenie długotrwałych rozwiązań zintegrowanych na wielu poziomach, nie tylko na froncie u klienta” - dodała.
„Digitalizacja jest dopiero na końcu całej drogi. Wcześniej musi nastąpić automatyzacja poprzedzona centralizacją, ale na samym początku trzeba uprościć produkty i procesy” - zauważył Adam Pers.
Tomasz Styczyński przekonywał, że kolejnym dużym wyzwaniem w digitalizacji, przed jakim stoi bankowość korporacyjna, jest zmiana mentalności. „Nowe często powoduje niechęć i opór. W takim momencie potrzeba mądrego przywództwa i zarażania ideą. Konieczne jest przekraczanie barier i nieszablonowe myślenie” - podkreślił.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 15.10.2019, 18:35 |
Źródło informacji | Centrum Prasowe PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Prof. Jacek Sierak z SGH: miasta nie wiedzą, jakich usług zdrowotnych będą potrzebować w przyszłości PAP
Władze miast powiatowych mają ograniczoną wiedzę, jeśli chodzi o to, jakie usługo zdrowotne będą u nich realizowane w przyszłości - wskazuje prof. Jacek Sierak, kierownik Katedry Ekonomiki i Finansów Samorządu Terytorialnego Szkoły Głównej Handlowej. „Są to inwestycje bezpośrednio miejskie, jak i innych podmiotów. W ostatnich latach duże miasta funkcjonowały w warunkach bardzo dużej niepewności finansowej. Trudno jest też zidentyfikować prawdziwą liczbę mieszkańców tych miast” - mówi ekspert.- 22.11.2024, 15:32
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Projekt Baltica 2 przechodzi z fazy przygotowania inwestycji do realizacji PAP
„Trwają przygotowania lądowej części projektu. Rok 2027 to etap instalacji morskich turbin wiatrowych i oddanie całego przedsięwzięcia do eksploatacji. A późnej kilkadziesiąt lat efektywnej produkcji zielonej energii dla polskich odbiorców” – mówił Bartosz Fedurek, prezes zarządu PGE Baltica, podczas konferencji Offshore Wind Poland 2024. Baltica 2 jest wspólnym projektem PGE i Ørsted.- 22.11.2024, 14:04
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Kraj kontrastów. Kazachstan stawia na rozwój turystyki i zaprasza do odwiedzin
Od kosmopolitycznej stolicy Astany przez spokojny region Ałmaty z malowniczymi górami, rwącymi rzekami i krystalicznie czystymi jeziorami po mistyczne pustynie Mangystau oraz starożytne miasta Jedwabnego Szlaku - Kazachstan ma wiele do zaoferowania. I doskonale zdaje sobie z tego sprawę.- 22.11.2024, 13:16
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Ambasada Kazachstanu