Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Przyznane dofinansowanie firmy będą mogły przeznaczyć na zakup maszyn i urządzeń niezbędnych do uruchomienia produkcji, nowe linie produkcyjne czy zakup i budowę nieruchomości. Dofinansowaniem objęte jest również pokrycie kosztów związanych z nabyciem wartości niematerialnych i prawnych w formie patentów, licencji, know-how, usług doradczych czy eksperymentalnych prac rozwojowych.
Tegoroczny konkurs „Badania na rynek” ma łączny budżet w wysokości 750 mln złotych i został ogłoszony w trzech kategoriach.
550 mln zł otrzymają przedsiębiorcy startujący w konkursie ogólnym. Kolejne 150 mln zł przeznaczono na projekty realizowane przez przedsiębiorstwa na terenie miast średnich oraz okolicznych gmin. Z kolei kwota 50 mln zł w kategorii „Dostępność plus” trafi do firm, których produkty pomogą w zniesieniu barier w przestrzeni fizycznej i rzeczywistości cyfrowej, ułatwiając funkcjonowanie m.in. osobom starszym i niepełnosprawnym.
O dofinansowanie w ramach programu mogą starać się małe i średnie przedsiębiorstwa, które osiągnęły w ciągu jednego roku obrotowego (spośród ostatnich trzech lat) przychody w wysokości co najmniej 600 tys. zł (w przypadku mikroprzedsiębiorstw) lub 1 mln zł (dla średnich firm).
Całkowita wartość projektu zgłaszanego do konkursu musi zamknąć się w kwocie od 1 mln zł do 50 mln euro (ok. 225 mln zł). Wnioskujący mogą otrzymać do 80% wartości inwestycji, czyli konieczne jest zapewnienie wkładu własnego na poziomie 20%.
W zeszłorocznej, wiosennej edycji konkursu do PARP wpłynęło 159 wniosków o dofinasowanie na łączną kwotę ponad 1,1 mld zł. Natomiast w jesiennej edycji konkursu zgłoszono 209 wniosków na kwotę prawie 1,7 mld zł.
PARP wspiera polskich przedsiębiorców od 20 lat. Konkurs „Badania na rynek” przyczynił się do wdrożenia innowacyjnych projektów i sukcesu wielu polskich przedsiębiorstw. Dzięki dofinansowaniu firma Nawara Serwis wprowadziła na rynek innowacyjny odpylacz strumieniowy, spółka Wikęd uruchomiła produkcję energooszczędnych drzwi zewnętrznych spełniających standardy budownictwa pasywnego, a Miloo Electronics zrealizowała projekt B+R „Trójfazowy zasilacz sekwencyjny LED”, na bazie którego powstało sześć nowych produktów.
Więcej informacji o konkursie: www.parp.gov.pl/badanianarynek.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 30.03.2020, 14:44 |
Źródło informacji | Centrum Prasowe PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
EKG 2025: AI, cyberbezpieczeństwo, sieć 5G to filary, na których można budować przewagę konkurencyjną PAP
W dobie globalnej rywalizacji technologicznej, kołem zamachowym krajowych gospodarek jest cyfryzacja. Czy Polska jest gotowa, by wykorzystać stwarzane przez nią szanse? Jakie są nasze mocne punkty, a co powinniśmy zmienić? Próbę odpowiedzi na te pytania podjęli eksperci uczestniczący w panelu pt. „Mapa cyfrowa dla Polski”, który odbył się pierwszego dnia XVII Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach.- 24.04.2025, 17:12
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Czego nie obejmuje polisa na życie?
Planujesz zakup ubezpieczenia na życie? Zapoznaj się dokładnie z warunkami umowy, ponieważ towarzystwa ubezpieczeniowe zastrzegają w nich, czego nie obejmuje taka polisa. W tym artykule przeczytasz, jakie zapisy (tzw. wyłączenia odpowiedzialności) pojawiają się najczęściej.- 24.04.2025, 15:44
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: CUK Ubezpieczenia
-
Image
ZPPP Browary Polskie: piwa bezalkoholowe odpowiadają na potrzeby współczesnych piwoszy PAP
97 proc. Polaków próbowało piw bezalkoholowych, a 62 proc. regularnie sięga po „zerówki”. O tym, że piwo bezalkoholowe jest ważną kategorią rynku piwowarskiego, motorem rozwoju branży i szansą na częściowe zrównoważenie trendu spadkowego piw alkoholowych, mówił Bartłomiej Morzycki, dyrektor generalny Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie (ZPPP Browary Polskie) podczas premiery raportu „>>Zerówki<< zmieniają rynek piwa. Rewolucja 0,0 proc. trwa”.- 24.04.2025, 14:44
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ