Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Z uwagi na pandemię koronawirusa, w tegorocznej edycji raportu analizowano również dane z I oraz II kwartału 2020 z Warszawy. W pierwszych 3 miesiącach 2020 roku zanotowano wzrost średniej ceny nieruchomości premium o 13% r/r. Liczba sprzedanych apartamentów wzrosła z 13 w pierwszym kwartale 2019 do 28 w pierwszym kwartale 2020, tj. o 115%. Natomiast w drugim kwartale 2020, czyli już po ogłoszeniu stanu pandemii, sprzedano w stolicy mniej apartamentów niż przed rokiem (II kw. 2019 - 79, II kw. 2020 - 21), za to średnia cena w II kwartale 2020 wzrosła wobec 2019 roku o 9%.
„W krótkim okresie możemy się spodziewać zmniejszenia liczby transakcji i niewielkiej korekty cenowej. Jednak w dłuższej perspektywie trend wzrostowy powróci. Potwierdzają to analizowane przez nas regularnie dane, w tym te z ostatniego kryzysu w 2008. Nieruchomości premium są odporne na wahania rynków finansowych, gdyż w takim czasie klienci poszukują najlepszych adresów. Popyt utrzymuje się na stabilnym poziomie a podaż jest dość ograniczona, gdyż najbardziej wartościowe aktywa trzymane są najdłużej i sprzedawane najpóźniej” - mówi Karolina Kaim, prezes Tacit Investment.
Od początku pandemii pierwszym i najbardziej zauważalnym trendem był skokowy wzrost zainteresowania klientów ofertami luksusowych nieruchomości. Rosnącą popularnością zaczęły cieszyć się nieruchomości gotowe do odbioru w tym roku, najchętniej z przylegającymi działkami lub ogrodami albo zlokalizowane w odległości do 100 km od aglomeracji. Klienci weryfikują swoje potrzeby mieszkaniowe, chętnie szukając inwestycji z większą powierzchnią lub liczbą pomieszczeń.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 03.07.2020, 10:49 |
Źródło informacji | HLSM.PL |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |