Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Za pomocą innowacyjnego narzędzia, jakim jest #FakeHunter Chatbot, każdy zainteresowany może dosłownie w ciągu kilku chwil zweryfikować prawdziwość informacji dotyczących nowego koronawirusa oraz wywołanej przez niego pandemii COVID-19.
„To nowatorskie narzędzie, oparte na algorytmach sztucznej inteligencji, które cały czas się uczy i rozwija. W praktyce, działa więc tym lepiej, im częściej i intensywniej jest używane: dzięki interakcji z użytkownikami oraz danym, które są do niego wprowadzane. Chatbot będzie istotnym wzmocnieniem projektu #FakeHunter. Został on zresztą stworzony na zasadach pro publico bono przez partnera projektu, firmę Objectivity” - informuje Wojciech Surmacz, prezes Polskiej Agencji Prasowej.
Chatbot działa m.in. w oparciu o mechanizm przetwarzania języka naturalnego NLP oraz rozwiązania z zakresu usług w chmurze, dostarczane przez Google Cloud i Amazon AWS.
W praktyce, dostęp do nowej, bezpłatnej usługi PAP będzie możliwy – przynajmniej na początku – za pośrednictwem komunikatora internetowego Facebook Messenger.
Zasada działania #FakeHunter Chatbot przewiduje następujące kroki:
1. Użytkownik za pomocą czata @PAPFakeHunter zadaje pytania w formie zamkniętej;
2. Chatbot analizuje pytanie rozpoznając intencję użytkownika i przygotowuje najbardziej adekwatną odpowiedź, w oparciu o bazę danych z serwisu fakehunter.pap.pl;
3. Użytkownik otrzymuje natychmiastową odpowiedź w oknie chata z werdyktem (potwierdzającym lub zaprzeczającym) dotyczącym zgłoszonej do sprawdzenia, konkretnej informacji. Otrzymuje też linki do pogłębionych raportów dotyczących danego zagadnienia;
4. W sytuacji, gdy zgłoszone pytanie dotyczy jakiegoś nowego i trudnego do weryfikacji zagadnienia, będzie ono automatycznie przekazywane do redakcji serwisu fakehunter.pap.pl. Po przeanalizowaniu zgłoszonego zapytania przez ekspertów werdykt na temat jej autentyczności w niedługim czasie zostanie opublikowany w serwisie fakehunter.pap.pl.
W projekcie #FakeHunter sprawdzaniem prawdziwości informacji zajmują się specjalnie przeszkoleni społeczni weryfikatorzy, a także eksperci Polskiej Agencji Prasowej. Ich werdykty wraz z uzasadnieniem w formie raportów z podaniem źródeł publikowane są w serwisie fakehunter.pap.pl.
#FakeHunter to nowy, stworzony w 2020 r., społeczny projekt internetowy mający na celu demaskowanie nieprawdziwych informacji dotyczących wirusa SARS-CoV-2 oraz wywołanej przez niego epidemii COVID-19.
Został uruchomiony przez Polską Agencję Prasową wspólnie z GovTech Polska.
Korzystaj z serwisu fakehunter.pap.pl! Dołącz do walki z fake newsami!
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 10.07.2020, 14:49 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Branża biotechnologiczna z całego świata dyskutowała w Warszawie
Najważniejsze wyzwania dla rozwoju rynku biotechnologicznego były tematem międzynarodowej konferencji Central European BioForum 2024 (CEBioForum 2024). To największe wydarzenie branży w Polsce, w którym udział wzięło kilkuset uczestników reprezentujących firmy i instytucje sektora biotechnologicznego z Europy i Ameryki Północnej.- 28.03.2024, 16:20
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: BioForum
-
Image
Czas na rower - szukamy okazji, stawiamy na bezpieczeństwo - prognoza OLX
Zmienił się model zakupu rowerów przez Polaków - teraz chętniej poszukujemy okazji czy dodatkowych akcesoriów. Inwestujemy też w rowery elektryczne [1]. Potwierdzają to dane OLX - w ciągu dwóch pierwszych miesięcy tego roku, na długo przed szczytem sezonu, na ogłoszenia w kategorii rowery odpowiedziało blisko 180 tys. użytkowników.- 28.03.2024, 08:30
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: OLX
-
Image
Tumi prezentuje kolekcję damską Asra w kampanii z udziałem nowej globalnej ambasadorki marki, Mun Ka Young
TUMI umacnia swoje miejsce w świecie mody damskiej dzięki nowej kolekcji, która jest jednocześnie nowoczesna i wszechstronna.- 27.03.2024, 08:44
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: PR Newswire