Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Założona w 2012 roku w Łodzi firma Render Cube SA to nie tylko trzeci tegoroczny debiutant na Głównym Rynku GPW, ale również 73. spółka reprezentująca na nim sektor gier komputerowych. Cieszą się one rosnącym zainteresowaniem inwestorów i osiągają kolejne, globalne sukcesy, co dowodzi, że polskie studia znajdują się dziś w światowej czołówce pod względem jakości oraz popularności tworzonych przez nie tytułów.
„Gaming to jedna z flagowych branż coraz bardziej innowacyjnej gospodarki naszego kraju: na rodzimym rynku działa obecnie ok. 500 wydawców i producentów, zatrudniających 15 tys. deweloperów. Nie jest to jednak najłatwiejszy biznes - prócz umiejętności i wizji wymaga on również entuzjazmu oraz wiary w sukces, których nie brakuje dzisiejszemu debiutantowi” - podkreślała podczas otwarcia notowań Agnieszka Gontarek, dyrektor Działu Emitentów GPW.
Początkowo Render Cube SA koncentrował się na outsourcingu artystycznym i realizacji projektów dla globalnych podmiotów, m.in. CD Projekt, Techland, Platige Image. Wraz z nabywaniem doświadczenia firma rozpoczęła prace nad własnymi tytułami i w 2018 r. samodzielnie wydała swoją pierwszą grę – „Monster League”. Jednak najpopularniejszym tytułem Render Cube jest Medieval Dynasty, będąca hybrydą gatunkową - łączącą elementy survivalu, symulatora, RPG i strategii. Na koniec grudnia ub. roku sprzedaż gry przekroczyła 1,75 mln kopii, w tym czasie liczba osób oczekujących na zakup gry poprzez dodanie jej do tzw. listy życzeń na platformie Steam wynosiła ponad 1,42 mln osób.
„Oznacza to łącznie niemal dwa miliony fanów na całym świecie, co stanowi wartość, o której jeszcze niedawno nie mogliśmy nawet marzyć. To olbrzymia zasługa naszego ambitnego, profesjonalnego zespołu, łączącego pasję do tworzenia gier z dbałością o każdy detal poszczególnych produkcji” - wyjaśniał Damian Szymański, prezes zarządu Render Cube SA.
Render Cube SA na warszawskiej giełdzie zadebiutował niecałe trzy lata temu. Od grudnia 2021 roku spółka była notowana na NewConnect, rozbudowując swój potencjał i zdobywając rozpoznawalność oraz zaufanie wśród inwestorów. Z czasem łódzkie studio stało się jednym z największych podmiotów na rynku gier komputerowych, a kolejne sukcesy i globalny zasięg skłoniły zarząd firmy do przeniesienia notowań na główny parkiet GPW.
„Te lata były dla naszej firmy wyjątkowo udanym okresem, podczas którego nie tylko rozbudowaliśmy nasze studio i powiększyliśmy zespół, ale również nauczyliśmy się funkcjonowania na rynku kapitałowym, nawiązując szereg cennych relacji inwestorskich” - podkreślał prezes zarządu Render Cube SA.
Obecnie łódzkie studio pracuje nad wprowadzeniem swej sztandarowej gry „Medieval Dynasty” na konsole nowej generacji, usługi Game Pass oraz na inne platformy, a także rozpoczęciem zupełnie nowego projektu.
„Nie boimy się nowych wyzwań i mamy apetyt na kolejne, globalne sukcesy na miarę >>Medieval Dynasty<<. Dzisiejszy debiut otwiera kolejny etap w historii naszej spółki, a w przyszłości chcemy dalej spełniać oczekiwania inwestorów, akcjonariuszy oraz milionów fanów wobec naszej marki” - dodał Damian Szymański.
Na zakończenie wydarzenia Agnieszka Gontarek wręczyła przedstawicielom debiutującej spółki dyplom GPW oraz statuetkę byka symbolizującego giełdową hossę.
Źródło informacji: PAP MediaRoom
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 22.03.2024, 16:23 |
Źródło informacji | PAP MediaRoom |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
DPD Pickup najbardziej dostępną siecią nadań i odbiorów paczek w Polsce - już 30 000 lokalizacji w całej Polsce
W dobie dynamicznego rozwoju e-commerce skala oczekiwań, zarówno sprzedających, jak i konsumentów, w zakresie realizacji usług kurierskich, rośnie w zawrotnym tempie. Działając na polskim rynku od ponad 33 lat, w odpowiedzi na te wymagania, DPD Polska daje jeszcze większy wybór możliwości nadań i odbiorów. Poza oferowaniem doskonałych usług dostaw kurierskich na adres, firma konsekwentnie rozbudowuje sieć dostaw poza domem - DPD Pickup. Jej rozwój osiągnął właśnie kamień milowy - 30 000 punktów i automatów paczkowych w całej Polsce i ponad 110 000 w Europie.- 14.11.2024, 12:40
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: DPD