Pobierz materiał i Publikuj za darmo
"Debata o prawach autorskich w mediach najczęściej przypomina slapstickową komedię: opłaceni przez przemysł, odziani w dobre garnitury prawnicy wykrzykują sobie w twarz komunały jednocześnie usiłując dokopać adwersarzowi pod stołem. Tylko czekasz, aż zaczną rzucać tortami. Jesteśmy dumni z tego, że na CopyCampie doświadczamy rozmowy rzeczowej i merytorycznej. Skupiamy się na społecznych skutkach istnienia monopoli intelektualnych i zastanawiamy się, jak rozsądnie rozwiązywać problemy społeczeństwa informacyjnego. Krzykiem nie rozwiążemy żadnego z istotnych problemów, a mamy ich mnóstwo: fatalne zabezpieczenia społeczne twórców, niewydolne i zmienne rynki, przerzucenie odpowiedzialności za naruszenia na obywateli z jednoczesną monopolizacją zysków w rękach kilku globalnych graczy, penalizacja normalnych zachowań komunikacyjnych, wykorzystywanie praw wyłącznych jako narzędzia transferu zysków do rajów podatkowych, ograniczenia wolności słowa dla twórców wykorzystujących zakorzenione w kulturze utwory. Jest o czym rozmawiać" - mówi Jarosław Lipszyc, prezes fundacji Nowoczesna Polska.
Gościem głównym konferencji będzie Lev Manovich, artysta wizualny i krytyk nowych mediów, autor książki "Język nowych mediów", w której czytamy: "Tak jak prasa w XIV wieku i fotografia w wieku XIX zrewolucjonizowały rozwój ówczesnej kultury i społeczeństwa, dzisiaj jesteśmy w centrum rewolucji nowych mediów - obserwujemy efekt zapośredniczenia wszystkich form komunikacji, produkcji, dystrybucji kultury przez komputery". Wystąpienie Manovicha będzie poświęcone tematowi wykorzystania analizy i wizualizacji danych kulturowych do identyfikacji trendów kulturowych w społeczeństwie cyfrowym.
W konferencji weźmie udział 450 uczestników i uczestniczek oraz 60 specjalistek i praktyków z całego świata, którzy będą mieli 10 minut na zaprezentowanie swoich poglądów. Zaplanowany jest także warsztat poświęcony zarządzaniu prawami autorskimi w XXI wieku. Wydarzenie będzie transmitowane na żywo na stronie konferencji, gdzie znajduje się szczegółowy program i formularze rejestracyjne (wstęp jest bezpłatny): http://copycamp.pl/. Konferencji towarzyszy premiera książki Marcina Wilkowskiego pt. "Historia wynagradzania twórczości".
Wydarzenie jest objęte honorowym patronatem Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji oraz honorowym patronatem Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Patroni medialni: Dziennik Gazeta Prawna, Newsweek Polska, ngo.pl, Dziennik Internautów, Visegrad Insight, ResPublica Nowa, Notes na 6 Tygodni, Nowy Obywatel, Portal Prawa IT.
Konferencja CopyCamp jest częścią projektu "Przyszłość prawa autorskiego" prowadzonego przez Fundację Nowoczesna Polska. Partnerami strategicznymi wydarzenia są: ZIPSEE "Cyfrowa Polska" oraz Google. Partnerzy: Communia International Association, Koalicja Otwartej Edukacji, Centrum Cyfrowe.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 26.10.2015, 11:47 |
Źródło informacji | Fundacja Nowoczesna Polska |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ