Pobierz materiał i Publikuj za darmo
HematoKoalicję tworzą cztery organizacje pacjenckie: Fundacja Onkologiczna Alivia, Fundacja Carita, im. Wiesławy Adamiec, Fundacja OnkoCafe Razem-Lepiej i Polskie Amazonki Ruch Społeczny. Do tej pory każda z organizacji działała na rzecz pacjentów z nowotworami krwi indywidualnie, połączenie w jedno konsorcjum ma na celu zwiększenie skuteczności i skali podejmowanych działań.
Podczas konferencji prasowej przedstawiciele HematoKoalicji zwracali uwagę na to, jak ważna jest profilaktyka i wczesna diagnostyka nowotworów krwi. Ważną kwestią, poruszoną przez biorących udział w konferencji, jest świadomość pacjentów na temat nowoczesnych metod leczenia tego rodzaju nowotworów.
Jednym z omawianych podczas spotkania zagadnień był wpływ epidemii Covid19 na proces diagnostyki i leczenia onkologicznego. Agata Polińska, reprezentująca Fundację Onkologiczną Alivia zaprezentowała wyniki raportu „Doświadczenie choroby onkologicznej w czasie epidemii”, przedstawiającego perspektywę pacjentów, w którym to raporcie chorzy wskazali na najważniejsze problemy systemu, z jakimi się zetknęli podczas pandemii tj.: brak koordynacji opieki nad chorymi i monitoringu ich leczenia, pogłębienie nierówności w dostępie do leczenia czy zła organizacja ruchu pacjentów w placówkach medycznych.
O profilaktyce i wadze wczesnej diagnostyki mówił dr hab. n. med. Dominik Dytfeld z Katedry i Kliniki Hematologii i Transplantacji Szpiku UM w Poznaniu, podkreślając, że nie ma jednoznacznych metod diagnostycznych czy badań, które wykonywane regularnie zapobiegają późnemu rozpoznaniu nowotworu np. układu chłonnego. Jednak ważne jest wykonywanie badań podstawowych, takich jak morfologia krwi i OB. Badania te nie wykluczą choroby, ale u pewnego odsetka pacjentów pozwolą rozpoznać chorobę trochę wcześniej. Zwrócił uwagę na pomijany często problem, jakim jest samo wyobrażenie pacjentów lub potencjalnych pacjentów o chorobie. Mylne stereotypy, związane z brakiem możliwości leczenia lub ciężkim jego przebiegiem nie gwarantującym rezultatów, skłaniają chorych do odwlekania decyzji o jego podjęciu. Jest to spowodowane niską świadomością na temat nowoczesnych metod leczenia.
Mając na uwadze obawy pacjentów, a przez to ich niechęć do rozpoczęcia leczenia, należy położyć nacisk na edukację w zakresie hematoonkologii, a szczególnie tego, jak za sprawą nowoczesnych metod leczenia może zmienić się wyobrażenie o chorobach nowotworowych. Jak zaznaczył Łukasz Rokicki, pacjenci nie mogą bać się choroby i uważać, że słowo nowotwór to wyrok, ponieważ obecnie jest to problem, który możemy rozwiązać. Kluczem do budowania nowej świadomości w społeczeństwie na temat nowotworów hematologicznych jest edukacja.
Podsumowując debatę, uczestnicy reprezentujący HematoKoalicję przedstawili swoje apele do pacjentów, które skupiły się na trzech najważniejszych przekazach:
● Nowotwór to nie wyrok, a kluczem do skutecznej terapii jest wczesna diagnostyka;
● Badajcie się regularnie;
● Dbajcie o siebie każdego dnia.
Źródło informacji: HematoKoalicja
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 02.07.2021, 11:03 |
Źródło informacji | HematoKoalicja |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Czas na rower - szukamy okazji, stawiamy na bezpieczeństwo - prognoza OLX
Zmienił się model zakupu rowerów przez Polaków - teraz chętniej poszukujemy okazji czy dodatkowych akcesoriów. Inwestujemy też w rowery elektryczne [1]. Potwierdzają to dane OLX - w ciągu dwóch pierwszych miesięcy tego roku, na długo przed szczytem sezonu, na ogłoszenia w kategorii rowery odpowiedziało blisko 180 tys. użytkowników.- 28.03.2024, 08:30
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: OLX
-
Image
Tumi prezentuje kolekcję damską Asra w kampanii z udziałem nowej globalnej ambasadorki marki, Mun Ka Young
TUMI umacnia swoje miejsce w świecie mody damskiej dzięki nowej kolekcji, która jest jednocześnie nowoczesna i wszechstronna.- 27.03.2024, 08:44
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: PR Newswire
-
Image
Profesjonalne wsparcie biznesu HoReCa - warszawska Akademia Inspiracji MAKRO w nowej odsłonie PAP
- 26.03.2024, 11:56
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom