Newsletter

Prezes PZU: jesteśmy otwarci, żeby rozpocząć dyskusję na temat ubezpieczeń przyszłości

28.01.2019, 11:29aktualizacja: 28.01.2019, 11:29

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Jesteśmy otwarci, żeby rozpocząć dyskusję na temat ubezpieczeń przyszłości – podkreśla Paweł Surówka, prezes PZU.

Polski ubezpieczyciel był jednym z inicjatorów (obok Banku Pekao S.A.) powstania polskiego pawilonu "Domu Polskiego" podczas zeszłotygodniowego Światowego Forum Ekonomicznego w Davos. W pawilonie odbywały się wydarzenia promujące Polskę, debaty oraz rozmowy biznesowe z udziałem zagranicznych gości. W oficjalnym otwarciu Domu Polskiego wziął udział prezydent RP Andrzej Duda. Pawilon odwiedził również premier Mateusz Morawiecki.

PZU zorganizowało w Davos debaty z udziałem światowych ekspertów. Jedna z nich dotyczyła wykorzystania nowoczesnych technologii w rozwoju powszechnie dostępnej opieki medycznej.

Rosnąca potrzeba przeprowadzenia systemowych zmian, które zapewniłyby powszechny dostęp do wysokiej jakości opieki zdrowotnej, była jednym z najważniejszych zagadnień poruszanych podczas Światowego Forum Ekonomicznego.

W trakcie debaty zorganizowanej przez PZU wspólnie z Financial Times w polskim pawilonie eksperci rozmawiali o tym, jak w obliczu dynamicznego rozwoju nowoczesnych technologii może wyglądać przyszłość światowego rynku usług medycznych.

"Grupa PZU pracuje nad rozwiązaniami, nad którymi pracuje cały świat. Jesteśmy otwarci na to, żeby rozpocząć i prowadzić aktywną dyskusję na temat tego, jak będą wyglądały ubezpieczenia w przyszłości, w tym przypadku ubezpieczenia zdrowotne" – zaznaczył prezes PZU.

Dodał, że dla polskiego ubezpieczyciela służba zdrowia jest dziedziną, której waga rośnie. "Chcemy, żeby w Polsce były wdrożone najlepsze praktyki, nie tylko najbardziej innowacyjne, ale najlepsze, najbardziej efektywne, po to, żeby móc zaoferować Polakom najlepszą ochronę zdrowia, która dzisiaj robi ogromny postęp, właśnie dzięki technologii" – zauważył.

Kolejna debata dotyczyła cyfryzacji, która jest obserwowanym na całym świecie megatrendem, a zarazem szansą na dalszy rozwój Polski. Kraje Europy Środkowo-Wschodnia to tzw. Digital Challengers, którzy posiadają potencjał, żeby dogonić liderów cyfryzacji w Unii Europejskiej.

Zgodnie z raportem przygotowanym przez ekspertów z McKinsey & Company Polska znajduje się wśród dziesięciu państw Europy Środkowo-Wschodniej określanych jako Digital Challengers. Wskaźniki cyfryzacji tej grupy są niższe niż państw jak Francja, Niemcy czy Szwecja. Jednak Polska ma duży potencjał, żeby wkrótce dogonić liderów. Między 2012 a 2016 rokiem polska gospodarka cyfrowa rosła o 7 proc. rocznie. Było to dwukrotnie więcej niż w krajach wielkiej piątki UE (Francja, Hiszpania, Niemcy, Wielka Brytania i Włochy). Szacuje się, że do 2025 roku przyspieszenie rozwoju gospodarki cyfrowej może dostarczyć gospodarce Polski około 275 miliardów złotych.

W Domu Polskim w Davos odbyła się również "Polska Noc", podczas której międzynarodowi goście Światowego Forum Ekonomicznego mieli okazję poznać z bliska polską kulturę i posmakować kuchni znad Wisły. Wydarzenie zainaugurował prezydent Andrzej Duda. W wydarzeniu wziął też udział polski narciarz wysokogórski i himalaista Andrzej Bargiel.

"Ogromnie się cieszę z miejsca, w którym jesteśmy, w którym się znajdujemy (…) Polska, jako państwo, jako miejsce otwarte dla inwestycji, jako świetnie rozwijająca się gospodarka, jest tutaj obecna dzięki Polish House" – podkreślał prezydent w Davos.

Projekt Domu Polskiego został zorganizowany w ramach kampanii #PolandCanDoNation, która ma na celu promocję Polski. Polka miała swój pawilon w Davos po raz pierwszy.

Podczas Światowego Forum Ekonomicznego spotykają się przedstawiciele rządów, biznesu, organizacji pozarządowych i nauki z całego świata. 49. Światowe Forum Ekonomiczne w Davos odbywało się od 22 do 25 stycznia. Tematem przewodnim była Globalizacja 4.0.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 28.01.2019, 11:29
Źródło informacji Centrum Prasowe PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ