Newsletter

Polityka i społeczeństwo

Tronical, the Exclusive Licensor of Auto-Tuning, to Sue Gibson Brands for 50 million US dollars

24.04.2018, 15:01aktualizacja: 24.04.2018, 15:01

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Tronical GmbH (Tronical), the world’s leading company for the development and production of patented Auto Tuning Systems for guitars, which Gibson Brands (Gibson) markets under the name “G-Force”, has announced today that it is raising to 50 million US dollars the amount in dispute in its legal action against Gibson, which has been pending before the Hamburg State Court since December 2017.

Tronical, based in Hamburg since 2005, is the unchallenged pioneer in automatic tuning. More than 90% of all beginners on the guitar give up within the first three months, because they experience huge problems with tuning their instrument. Powertune provides rapid assistance in this regard. The new Powertune System https://www.tronicaltune.com/ can be fitted without difficulty to almost any guitar, or the instrument is purchased with a Powertune System fitted ex-factory: https://www.tronicaltune.com/beginners-guitar

The guitar is automatically tuned within a few seconds using the free App, which has a wireless link with Powertune via Bluetooth.

Each PowerHead contains a servo-drive that tunes the string automatically. In addition, the Powertune App provides interactive support in allowing the guitarist to play the first harmonious notes within the briefest period of time themselves. The technology is so revolutionary that it has in the past walked off with the sought-after “Best of Show” Cherry Picks Award at the Las Vegas Electronics Show (CES) among other awards.

Press contact:

Tronical

Chris Adams

e-mail: chris.adams@tronical.com

phone +49-172-4914100

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 24.04.2018, 15:01
Źródło informacji APA-OTS
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ