Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Polski ubezpieczyciel był jednym z inicjatorów (obok Banku Pekao S.A.) powstania polskiego pawilonu "Domu Polskiego" podczas zeszłotygodniowego Światowego Forum Ekonomicznego w Davos. W pawilonie odbywały się wydarzenia promujące Polskę, debaty oraz rozmowy biznesowe z udziałem zagranicznych gości. W oficjalnym otwarciu Domu Polskiego wziął udział prezydent RP Andrzej Duda. Pawilon odwiedził również premier Mateusz Morawiecki.
PZU zorganizowało w Davos debaty z udziałem światowych ekspertów. Jedna z nich dotyczyła wykorzystania nowoczesnych technologii w rozwoju powszechnie dostępnej opieki medycznej.
Rosnąca potrzeba przeprowadzenia systemowych zmian, które zapewniłyby powszechny dostęp do wysokiej jakości opieki zdrowotnej, była jednym z najważniejszych zagadnień poruszanych podczas Światowego Forum Ekonomicznego.
W trakcie debaty zorganizowanej przez PZU wspólnie z Financial Times w polskim pawilonie eksperci rozmawiali o tym, jak w obliczu dynamicznego rozwoju nowoczesnych technologii może wyglądać przyszłość światowego rynku usług medycznych.
"Grupa PZU pracuje nad rozwiązaniami, nad którymi pracuje cały świat. Jesteśmy otwarci na to, żeby rozpocząć i prowadzić aktywną dyskusję na temat tego, jak będą wyglądały ubezpieczenia w przyszłości, w tym przypadku ubezpieczenia zdrowotne" – zaznaczył prezes PZU.
Dodał, że dla polskiego ubezpieczyciela służba zdrowia jest dziedziną, której waga rośnie. "Chcemy, żeby w Polsce były wdrożone najlepsze praktyki, nie tylko najbardziej innowacyjne, ale najlepsze, najbardziej efektywne, po to, żeby móc zaoferować Polakom najlepszą ochronę zdrowia, która dzisiaj robi ogromny postęp, właśnie dzięki technologii" – zauważył.
Kolejna debata dotyczyła cyfryzacji, która jest obserwowanym na całym świecie megatrendem, a zarazem szansą na dalszy rozwój Polski. Kraje Europy Środkowo-Wschodnia to tzw. Digital Challengers, którzy posiadają potencjał, żeby dogonić liderów cyfryzacji w Unii Europejskiej.
Zgodnie z raportem przygotowanym przez ekspertów z McKinsey & Company Polska znajduje się wśród dziesięciu państw Europy Środkowo-Wschodniej określanych jako Digital Challengers. Wskaźniki cyfryzacji tej grupy są niższe niż państw jak Francja, Niemcy czy Szwecja. Jednak Polska ma duży potencjał, żeby wkrótce dogonić liderów. Między 2012 a 2016 rokiem polska gospodarka cyfrowa rosła o 7 proc. rocznie. Było to dwukrotnie więcej niż w krajach wielkiej piątki UE (Francja, Hiszpania, Niemcy, Wielka Brytania i Włochy). Szacuje się, że do 2025 roku przyspieszenie rozwoju gospodarki cyfrowej może dostarczyć gospodarce Polski około 275 miliardów złotych.
W Domu Polskim w Davos odbyła się również "Polska Noc", podczas której międzynarodowi goście Światowego Forum Ekonomicznego mieli okazję poznać z bliska polską kulturę i posmakować kuchni znad Wisły. Wydarzenie zainaugurował prezydent Andrzej Duda. W wydarzeniu wziął też udział polski narciarz wysokogórski i himalaista Andrzej Bargiel.
"Ogromnie się cieszę z miejsca, w którym jesteśmy, w którym się znajdujemy (…) Polska, jako państwo, jako miejsce otwarte dla inwestycji, jako świetnie rozwijająca się gospodarka, jest tutaj obecna dzięki Polish House" – podkreślał prezydent w Davos.
Projekt Domu Polskiego został zorganizowany w ramach kampanii #PolandCanDoNation, która ma na celu promocję Polski. Polka miała swój pawilon w Davos po raz pierwszy.
Podczas Światowego Forum Ekonomicznego spotykają się przedstawiciele rządów, biznesu, organizacji pozarządowych i nauki z całego świata. 49. Światowe Forum Ekonomiczne w Davos odbywało się od 22 do 25 stycznia. Tematem przewodnim była Globalizacja 4.0.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 28.01.2019, 11:29 |
Źródło informacji | Centrum Prasowe PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |